My nuwe avontuur, bestemming: Afrika! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu My nuwe avontuur, bestemming: Afrika! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

My nuwe avontuur, bestemming: Afrika!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 Oktober 2010 | Nederland, Enschede

Over een paar dagen is het zover dan begin ik aan “my nuwe avontuur” om het maar even op z’n Afrikaans te zeggen, want Afrika is mijn bestemming! Kaapstad, Zuid-Afrika om precies te zijn.

Omdat mijn laatste reis alweer even geleden was begon het bij mij weer te kriebelen. Ik wilde weer beginnen aan een nieuwe reis met een nieuwe bestemming en een nieuw avontuur! Mijn oog is gevallen op de minor “Internationalisation and Diversity in Education” waarvoor een verblijf, stage en onderzoek in het buitenland min of meer verplicht is. Na de minor keuze was het aan mij om een bestemming te kiezen en door de verhalen van mijn zus Charlotte (die naar Namibië is geweest voor haar studie) over Afrika was de keus al snel gemaakt. Afrika daar wilde ik naar toe, dat gaat alleen niet vanzelf…

Veel, heel veel moest er geregeld worden; stage plek, huisvesting, ticket boeken, vaccinaties, etc. etc. Nu is het dan zover, alle belangrijke zaken zijn geregeld!
Stage – Sea Point Primary School is een basisschool in Sea Point. Het is een school voor de rijkere zwarten en de armere blanken van Zuid-Afrika, maar heeft vooral veel ‘colored’ kinderen. Tijdens deze stage moet ik onderzoek doen en lesgeven. Dat is 4 dagen per week, zodat ik nog een dag over heb om een ander instituut te bezoeken voor mijn onderzoek.
Huisvesting – Het studentenhuis waar ik kom te wonen ligt in Bo-Kaap, een islamitische wijk in het centrum van Kaapstad. Hier kom ik te wonen met andere internationale studenten. Voor foto’s en meer info kun je een bezoekje doen aan volgende site: http://stage-zuid-afrika.nl/studenten-accommodatie-kaapstad/accommodatie-3.html.
Ticket – Ik heb ervoor gekozen om rechtstreeks te vliegen en vlieg met KLM van Schiphol naar Kaapstad. Ik vertrek woensdag 6 oktober om 10.25 en kom 6 oktober om 21.55 aan. Mijn terugvlucht is op 30 december om 00.55 en verwacht op 30 december om 11.40 weer aan te komen op Schiphol. Het welkomstcomité kan dit alvast in de agenda zetten!

Dat betekent dat ik 12 weken van huis ben en in het prachtige Zuid-Afrika zal verblijven. Ik heb een paar dagen ingepland voor aanvang van de stage op Sea Point Primary School (SPPS), om te acclimatiseren. Vervolgens is er een stage/onderzoek van 9 weken op SPPS om aan het eind nog bijna 3 weken over te houden om rond te reizen.

Van dit nieuwe avontuur wil ik het thuisfront (jullie) graag op de hoogte houden. Hiervoor probeer ik de site wekelijks een update te geven doormiddel van een verslag met bijbehorende foto’s. Als je op de hoogte wilt blijven van de updates kun je, je aanmelden voor de nieuwsbrief. Vul bij “Blijf op de hoogte” je e-mail adres in en dan krijg je automatisch een e-mail bij elke update!

Dit was de eerste en laatste update voor vertrek en het volgende verslag zal vanuit het mooie Kaapstad worden gepost! Ik heb er zin in!!

Liefs Julia

  • 03 Oktober 2010 - 13:55

    Linda Bornebroek:

    Heel veel plezier en succes meid. Ik ga je site zeker in de gaten houden. X linda

  • 03 Oktober 2010 - 14:51

    Charlotte Van Eekelen:

    Hi zusje. Heel veel plezier in Zuid-Afrika, je gaat het er vast fantastisch vinden en ook verliefd worden op Afrika! Ben stiekem wel een beetje jaloers maar ik gun het je van harte. Geniet ervan want die twaalf weken zijn zo voorbij.
    Liefs

  • 03 Oktober 2010 - 15:40

    Janice:

    heel veel succes en plezier.
    we zullen je verhalen zeker volgen.

    Kus Janice en de mannen

  • 03 Oktober 2010 - 15:56

    Manou:

    Heel veel plezier & succes, Julia. Geniet ervan! xx

  • 03 Oktober 2010 - 16:40

    Mama En Papa:

    Hallo meissie,

    gaan we je alweer wegbrengen naar Schiphol voor een nieuw avontuur. De verhalen van Charlotte waren zo leuk dat je nieuwsgierig werd en zelf wilde zien hoe het daaro is. Super!!! We gaan je uiteraard weer op de voet volgen en natuurlijk heel errug missen. We hopen dat je ook de BIG FIVE gaat zien en wensen je super veel plezier en take care.

    xxxxx mama en papa

  • 03 Oktober 2010 - 17:00

    Nadia:

    Hee Juul!
    Gaaf dat je weer op reis gaat:D Afrika klinkt super! Ik hou je in de gaten,, daar ben ik volgens mij beter in dan afspreken, want dat is de laatste tijd weer eens niet gelukt.. :s
    Heeel veel plezier!
    Liefs Nadia

  • 03 Oktober 2010 - 17:12

    Jolijn:

    Hey Julia!

    Heeeel veeeel plezier daar in Zuid-Afrika! Dat gaat je vast en zeker lukken. Heel veel succes met je werkzaamheden daar! En geniet van het mooie land!

    Liefs Jolijn

  • 03 Oktober 2010 - 17:48

    Patty:

    Meid,
    heel veel plezier in Zuid-Afrika, ik weet zeker dat je er van gaat genieten. Tijd gaat snel, dus geniet ervan!!!
    Succes!
    dikke kus!

  • 03 Oktober 2010 - 19:25

    Marlies Oude Egberink:

    he julia,

    Wat ontzettend gaaf zeg!!! Wat zijn jullie toch avontuurlijk aangelegd. Ik wens je heel erg veel plezier.

    liefs,

  • 04 Oktober 2010 - 18:10

    Mark:

    Ga je missen!! Als je maar veel plezier gaat maken daar :) Proud of you! Kuss

  • 05 Oktober 2010 - 16:17

    Jasper:

    Hey Julia,

    Tof hoor, die reis!! Die foto's die je me vorige week hebt laten zien zijn ernstig de moeite waard. Ik wens je ontzettend veel pelzier en succes en zal je blijven volgen! Geniet ervan en tot in januari.
    Ik mag gelukkig ook alweer snel :)

    Greetz Jasper

  • 05 Oktober 2010 - 20:59

    Bep:

    Spannend hoor!!
    Ik zou best met je mee willen, maar wie weet komen we nog een keer in Zuid-Afrika.
    Pas goed op jezelf.

    Liefs, Huig en Bep

  • 06 Oktober 2010 - 17:20

    Michiel:

    heeej zusje !

    onder weg miss al aangekomen nou heeeeeeeeel veeeel plezier daar in afrika maar er een fantastiche 3 maanden. ga je zeker volgens erg leuk om altijd te lezen dus zeker wat plaatsen als je er bent ;) we skype/bellen en hou ons op de hoogte!!!

    liefs

  • 07 Oktober 2010 - 10:45

    Mam En Pap:

    Hoi meid,

    de reis was prima verlopen. Gelukkig goed overgekomen. Je was helemaal klaar voor deze minor. Heeeel veeel plezier en we kijken al uit naar de mooie foto's en leuke verhalen.

    kussssssss

  • 07 Oktober 2010 - 20:58

    Kimberley:

    Hey Meissie,

    Alweer zo'n eind weg. Super hoor !! Al die avonturen, ik geniet met je mee hoor :D !! Hoop dat je het erg mooi gaat hebben en dat je het thuisfront niet te veel mist.

    Liefs Kim

  • 08 Oktober 2010 - 09:26

    Stefanie:

    Heeeeeeeey grote nicht,
    nou zeg! wat een avontuur gaat dit worden weer! ik wil je heel veel succes en vooral plezier wensen daar in het warme afrika en ik kan niet wachten om je volgende update te lezen!
    Heel veel liefs vanuit Heerlen! xxxx
Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 117881

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: