Laatste stagedagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu Laatste stagedagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

Laatste stagedagen

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

13 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De laatste stageweek at Sea Point Primary School is aangebroken. Het is een week van afscheid nemen, opruimen, traktaties etc.

De week begon, zoals jullie al weten, met een bezoekje van Sinterklaas. Op dinsdag hebben we in de klas vooral opruimwerk gedaan. Hele hele lokaal moet opgeruimd zijn voor het einde van het jaar. Daarnaast krijgen de leerlingen al hun werk dat ze gedurende het jaar gedaan hebben mee naar huis.
’s Avonds was er een personeelsetentje in een Grieks restaurant. Het is een leuke avond geworden met een aantal opdrachten voor het personeel over elkaar en de school. Daarna hebben we met z’n allen nog de Griekse dans gedaan. Aan het einde van de avond werd er van een aantal docenten afscheid genomen waaronder ik, omdat we de school weer gaan verlaten. We werden bedankt en kregen een kleinigheidje, heel lief.

Op woensdag een wel verdiende vrije dag. Deze heb ik besteed aan het maken van huiswerk en een kort bezoekje aan Canal Walk; grote shopping mall. Dit bleek een goede beslissing want het was nog een hele hele hele warme dag geworden en daar was lekker airco en ijs!

Donderdag was de dag waarop we een soort klassenfeestje hadden. Dat hield in de dat de leerlingen allemaal leuke dingen mochten mee nemen van huis zoals spelletjes, cd’s, dvd’s etc. en we deze in het lokaal gingen gebruiken. Om een feestje compleet te maken was er ook frisdrank, snoep, chips, cake etc. dat de leerlingen gevraagd was om mee te nemen. Het was echt een soort afscheidsdag geworden, want van een aantal leerlingen kregen Tasneem en ik cadeautjes. Daarnaast had ik ook een aantal kleinigheidjes voor een aantal collega’s om ze te bedanken voor alles.
’s Avonds was het zogenaamd ‘presentation day’. Op deze avond had de bovenbouw de uitreikingen van de awards. De docenten (ik niet) hadden nog een liedje voor de 7th Grade gezongen; het deuntje van Mama Mia met een eigen tekst. Heb heel hard gelachen!

Op vrijdag was het dan echt de aller laatste dag op Sea Point Primary. Het begon met een half uurtje spelen voor de kinderen. Daarna hadden we een talent show dat ongeveer een uurtje duurde. Dan een half uurtje pauze gevolgd door de aller laatste assembly van het jaar. Hierin werd het jaar doorgenomen en afscheid genomen van de 7th Grade (zou dan groep 9 zijn, dus de leerlingen die naar high school gaan). Als laatste hebben we allemaal het schoollied nog een keer gezongen:
Below the peak of Lion’s Head, By the Western Ocean’s Shore
There stands a school of high renown, Where two schools stood before
It Shares their long traditions, And proudlu boasts their fame
In harmony united, One school, one heart, one name

CHORUS
We raise our voices now in prais, Of Sea Point, our school of our youthful days
And by this motto ever stand, “They can who think they can”

Sea Point, our school, we pledge that we
Shall be steadfast, strong and true; And worthy of our heritage
In everything we do, Our purpose shall not falter
As endless years go by, In all that we endeavour
We’ll hold your banner high.

CHORUS
We raise our voices now in prais, Of Sea Point, our school of our youthful days
And by this motto ever stand, “They can who think they can”

Vervolgens werden alle leerlingen dismissed en was het schooljaar dus officieel afgelopen, dus moest er echt afscheid genomen worden van de leerlingen. Zelf dacht ik dat ik het niet zo erg zou vinden om weg te gaan, maar toen ik afscheid moest nemen van alle leerlingen (waarvan er een aantal in tranen waren) was het toch wel even moeilijk. Ook in de docentenkamer werd er, nadat alle leerlingen weg waren, afscheid genomen. Mijn stage zit er dus officieel op! Ik kan terug kijken op een erg leerzame maar vooral leuke tijd die ik heb gehad op Sea Point Primary! Ik ga het nog missen!
’s Avonds hadden we bij ons thuis op de Bo-Kaap nog een klein feestje die eindigde in Club 31. Dit is een club op de 31ste verdieping van een gebouw, dus we hadden een mooi uitzicht over de hele stad.

Zaterdag heb ik over het algemeen een beetje geluierd en lekker in de tuin gezeten in m’n bikini want het was heerlijk weer! ’s Avonds zijn we met een grote groep uit eten geweest en vervolgens nog een paar drankjes gedaan in de Dubliner.
Na een heerlijke nachtrust heb ik ’s ochtends besloten om me aan te sluiten bij de groep die ging surfen, dus bikini aan en naar het strand! We gingen met een groep van ongeveer 10 naar Big Bay waar we heerlijk een paar uurtjes hebben gesurft. Het surfen ging best prima, maar het water was wel erg koud, de golven waren hoger en sterker dan de vorige keer en daarnaast waaide het ook nog eens flink! Maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben heerlijk mogen surfen. Na het surfen lekker uitgerust op het grasveld bij het strand met een hapje en een drankje.

Vandaag is het alweer maandag 13 december, de dag dat Mark aankomt in Kaapstad. We hebben heel wat leuke dingen op de planning staan, zoals een road trip, Tafelberg beklimmen en een tripje in en rond Johannesburg! Heel veel leuke dingen nog in het vooruitzicht, maar eerst naar het vliegveld om Mark op te halen met onze gehuurde Chico! Ik heb er zin in! Het worden vast een paar mooie weken om mijn avontuur in Zuid-Afrika op een goeie manier af te sluiten. Hierover vertel ik jullie natuurlijk uitgebreid op deze blog! Over de blog gesproken erg leuk om te zien dat er nog steeds veel mensen zijn die mijn verhalen lezen en op mijn berichtjes reageren!

Wist je dat…
…er hier heel veel witte auto’s zijn?
…Zuid-Afrika met een oppervlakte van bijna 1.125.000 km2 ruim 30 keer groter is dan Nederland?
…het inwoneraantal met bijna 45 miljoen inwoners bijna drie keer zo groot is als dat van Nederland?
…de Zuid-Afrikaanse flora behoren tot de belangrijkste florarijken van de wereld?
…Zuid-Afrika de grootste en belangrijke economie heeft van het continent Afrika?
…Zuid-Afrika een gelovig land is? Ruim driekwart van de bevolking voelt zich verbonden met de christelijke kerk.

Liefs Julia

• 13 December 2010 - 11:39

Michiel:

erg leuk allemaal zus ! echt een gaaf avontuur. Ik lees dat je echt genoten hebt van je avontuur nou heel veel plezier de laatste dagen samen met mark ! maar dat gaat denk ik wel lukken !tot snel geniet er nog van !

xxx

michiel

• 13 December 2010 - 12:15

Jorien:

Hee Juul,

Wat gaat de tijd snel, gewoon alweer je laatste stagedag gehad! Leuk dat Mark bijna komt :D
    Het is een gek idee dat jij gewoon in de tuin aan het zonnen bent en ik hier bevroren achter m'n bureau zit ;)

Heel veel plezier met het rondreizen!
    Liefs, Jor.

• 13 December 2010 - 13:53

Stefanie En Fam:

haaa juultje! wauwie, zit de stage er al weer op, die tijd zal OMGEVLOGEN zijn voor je gevoel denk ik!! we wensen je nog heel veel plezier en mooie dagen met Mark, genieten!

heel veel liefs
    stefanie en de rest van de fam.

• 13 December 2010 - 15:25

Marian:

Ha Julia,

De stage zit erop, nu nog even lekker een paar weekjes genieten samen met Mark.
    Heel veel plezier samen en alvast hele fijne kerstdagen.

Liefs Marian

• 13 December 2010 - 16:04

Charlotte:

Hi Juul,
    Zooo en dat was alweer de laatste stage week die is omgevlogen. Nou alleen nog maar een paar weken met Mark en dan zit jou avontuur in Afrika er ook alweer op. En bereid je dan maar voor op heimwee naar het prachtige Afrika.... Geloof mij maar!! Hihi.
    Zo te lezen heb je er ook echt een super toffe tijd gehad en ben ik hier stiekem ook wel stik en stik jaloers geweest. Haha.
    OOooh je hebt nog even je surf skills bijgespijkerd voor je met Mark de golven zal gaan trotseren. Heel slim... Haha. De groetjes aan Mark. Heeel veel plezier en doe voorzichtig! Oh en .. foto's foto's foto's!!
    Liefs

• 13 December 2010 - 19:04

Mama En Papa:

Hoi meisje,

Nou dat zal best wel even slikken zijn geweest, afscheid nemen van de kinderen en je collega's. Je hebt natuurlijk, ondanks de korte periode, toch een band met ze opgebouwd. Het moet echt een prachtig "avontuur" zijn geweest. Nou lekker ontspannen en alle mooie dingen en tripjes delen met Mark. Je gaat nog een paar heerlijke weken tegemoet. Flink van genieten want het weer is hier even heel wat anders. De foto's zijn prachtig en je kunt zien dat je het erg naar je zin hebt. Nou meis tot de volgende skype, heel veel plezier, groeten aan Mark en GENIETEN!!

Liefs en dikke kussen
    Mama en Papa

• 13 December 2010 - 23:23

Esther:

Hey Julia,

Kan wel geloven dat het even slikken was om afscheid te nemen van de kids! Maar in alle opzichten een goede afsluiting van een toffe stage, toch? En nu lekker genieten, geen verplichtingen, gewoon op avontuur gaan en zien waar je eindigt. Komt vast goed!

Grappig trouwens, van die witte auto's, dat zie je hier ook. Onze twee auto's zijn wit, de auto's van de schoonfamilie wit of lichtgrijs. Dat werkt het beste tegen de zon. Ik snap uberhaupt niet dat er hier mensen in zwarte auto's rijden, da's alsof je in een oven zit!

Groetjes, Esther

• 14 December 2010 - 18:28

Hee Juul!:

Wat ontzettend gaaf!.. Wat gaat zo'n periode dan weer snel! Ben jaloers haha ook vooral op het weer.. het sneeuwt hier natuurlijk wel weer:P Heel veel plezier met Mark, maar dat zal vast en zeker wel lukken!.. Hoop dat ik je snel spreek
    Liefss Xx !!

• 16 December 2010 - 18:11

Patty:

Hej meid.. ik weet zeker dat je een leuke tijd hebt gehad!! aan de verhalen te lezen ;)
    Geniet van de dagen met Mark!!! ben blij dat dat nog is gelukt!!

tot snel!!! we spreken elkaar!!!

dikke kus!!
Julia