The City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu The City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

The City

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

28 Mei 2009 | Verenigde Staten, New York

New York! New York! Daar ben ik dan. Na een lange vlucht ben ik dan eindelijk aangekomen op La Guardia Airport. Vanaf daar zou ik de bus nemen naar Grand Central Station. Al stuntelig, met mijn koffer, tas, portemonnee en papieren in de aanslag kwam ik bij de bus aan, die gelukkig voor de deur stopte. Om zeker te weten dat het de juiste bus was heb ik het even aan een aardige New Yorker gevraagd die mij verzekerde dat het de goede bus was.

Onderweg naar het station heb ik nog met Damian (zo heet hij) gepraat. Het was een import New Yorker, uit Frankrijk die hier nu woont en werkt voor Evian. Hij was benieuwd waar ik vandaan kwam en toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam geloofde hij dit niet, want hij vond mijn Engels erg goed (dank dank!!). Toen ik vertelde dat ik een jaar in Alabama had gewoond zei hij dat hij dat in eerste instantie dacht toen ik hem aansprak op het vliegveld, door mijn accent (nogmaals dank!!). Voordat ik de bus verliet kon hij het niet laten om aan mij zijn visite kaartje te geven, want als ik me verveelde mocht ik hem wel bellen! (NOT).

Een andere New Yorker, die ons gesprek in de bus had meegeluisterd, was zo vriendelijk om me verder te helpen bij de metro, omdat hij ook “down town” ging. Dit alles maakte mij reis wel erg makkelijk!

Eerder dan verwacht kwam ik aan bij het WTC, daarom heb ik Nathalie snel gesmst. Samen hebben we een restaurantje opgezocht waar we wat hebben gegeten. Na het eten hebben we nog wat door de stad rond gelopen en heb ik zelfs op de eerste dag al The Statue of Liberty van veraf gezien! Vervolgens vonden we (en vooral ik jetlag, zware tas) dat het tijd was om naar het appartement te gaan, maar niet zonder een pitstop bij de Quick Chek (winkel) om even wat water in te slaan, aangezien het water uit de kraan hier zo overheerlijk smaakt *ahum*.

Voordat we naar bed gingen heb ik nog even gedoucht en wat tv gekeken.

Dinsdag 26 mei – Dag 1 in “the City”

Na het geruststellen van de thuisblijvers via internet heb ik me klaar gemaakt voor the Big Apple. Omdat het appartement van Nathalie in Harrison, NJ ligt moet ik elke dag met de trein, zo gehete PATH, naar NY. Dit is een hele goede verbinding dus ik ben er zo voor maar $1.75 (wel wat anders dan een treinkaartje in NL).

Om goed wakker te worden ben ik de dag begonnen bij Starbucks, naja meer om wat plannen te smeden voor de rest van de dag. Omdat Nathalie de hele dag moet werken ben ik vaak het grootste gedeelte van de dag alleen, helaas.
Hierdoor kan ik het wel heel rustig aan doen in NY want ik moet mezelf nog een aantal dagen vermaken. Daarom heb ik besloten om eerst uptown te gaan, naar de Manhattan Mall, Macy’s en Times Square. De Mall viel erg tegen, maar Macy’s was wel leuk om te zien. Times Square was natuurlijk het hoogte punt van de dag, waar ook zoals altijd de Naked Cowboy aanwezig was.

Nathalie was wel redelijk vroeg vrij vandaag en heb daarom met haar afgesproken bij Macy’s. Omdat zij Times Square ook nog niet goed van dichtbij had gezien zijn we daar nog maar eens naar toe gelopen en op stoeltjes gezeten waar we rustig konden kijken naar de reclames die voorbij kwamen.
Omdat we zin hadden om ’s avonds iets leuks te doen hebben we een bioscoop opgezocht en zijn we naar de film Angels & Demons geweest nadat we een lekker Amerikaans dinner hadden genuttigd bij het restaurant genaamd MacDonalds.
Na de film was het alweer donker buiten en hebben we het Empire State Building en Times Square by night gezien.

Met de PATH train zijn we rond half 11 bij het appartement aangekomen en zo goed als meteen ons bed opgezocht.

Omdat het bericht al aardig lang wordt stop ik ermee en zal ik snel weer een berichtje plaatsen met het vervolg van mijn avontuur.

Liefss

Ps. Bedankt voor alle reacties! Erg leuke verrassing dat er zoveel mensen zijn die mijn berichtjes nog lezen!


  • 28 Mei 2009 - 23:48

    Thijs:

    Ik herken gewoon dit hele verhaal! maar dat doet niks af aan het feit dat NY gewoon heel vet is :D . Jij herbt geluk. meestal als ik aardige mensen tegenkom in NY terwijl ik naar de weg aan het zoeken ben, die verwijzen mij vriendelijke de weg en willen dan geld zien hahaha. en et erge is ik heb al zovaak tegen mezelf gezegt : ik trap er niet meer in.. en toch doe ik het weer:( Heel veel plezier:!

  • 28 Mei 2009 - 23:53

    Thijs:

    1 ding vergeten ik wou nog een tip geven. op timesquare vlak achter het grote batterijenreclamebord zit 1 van de duurste hotels van NY (Mariot Hotel). als je daar de kans krijgt om naar de 45e te gaan met de iets van 15 liften in het gebouw, ZEKER DOEN. anders is de 8e verdieping ( het restaurant) 1 van de hoogtepunten van timesquare. voor €50,00 krijg je een cola en wat chicken wings ( tjaw at verwacht je) en kan je een uur lang uitkijken over de gehele lengte van timesquare! echt fantatisch!! mss heb je nog even om dat iig te doen:p tis daar nu 10 voor 8 dus kan nog wel ;)

    Groet kus Thijs

  • 29 Mei 2009 - 06:54

    Mam:

    Hallo meisje,

    wat mooi dat je in geval van nood een franse prins hebt die je redden wil. You never know !(ha ha ,sorry Mark) Gisteren even met je geskypt, doet goed je even te zien. Hoor dat je nog heel veel plannen hebt, veel plezier daar .

    xxx mam

  • 29 Mei 2009 - 12:07

    Jorien:

    Hee Juul,

    Goed om te horen dat je reis goed is gegaan :D Leuk om je verhalen te lezen ;) Ik zal alle tips noteren haha!

    Heel veel plezier nog! We keep in touch :)

    Liefs, Jor.

  • 29 Mei 2009 - 20:01

    Mloewz:

    Heey Julia!

    Super leuk dat je weer in de VS zit! Studeer je verder nog steeds aan de HU? Ik ben halvewege gestopt en naar Mexico verhuisd :)

    Vond/vind het altijd leuk om je verhalen te lezen :)

    Super veel plezier daar!

  • 29 Mei 2009 - 22:00

    Mark:

    Zeg Carolien, ik dacht toch niet dat ik bang voor concurrentie van een of andere fransoos hoefde te zijn he ghehe..anyway, nice om je verhaaltje weer te lezen mop, ook al had ik het meeste al van je gehoord ;) have fun nog daar en fotos fotos fotos he!

    Kuss

  • 30 Mei 2009 - 09:31

    Charlotte:

    Hee Sis,
    Het klinkt allemaal wel eruuug leuk! **Jaloers!! En ook ik ben in afwachting van je foto's. Ben erg benieuwd.
    Liefs

  • 30 Mei 2009 - 09:57

    Patty:

    hej meid
    ben blij dat de reis goed is verlopen.
    klinkt geweldig wat je daar allemaal doet en ziet, wil er ook wel zitten :P
    blijf je verhalen lezen en ben benieuwd naar je foto's :)
    nog veel plezier!!
    kus

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 117867

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: