Empire State Building en de laatste dag… - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu Empire State Building en de laatste dag… - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

Empire State Building en de laatste dag…

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

06 Juni 2009 | Verenigde Staten, New York

Omdat het zaterdag avond zo laat was geworden hebben we het zondag ochtend rustig aan gedaan. Na een heerlijke douche, een snel ontbijtje en chatten met het thuisfront vonden we het hoog tijd om te gaan.

We wilden namelijk de rijen bij het Empire State Building voorkomen, want dat stond vandaag als belangrijkste op de agenda. Gelukkig vielen de rijen echt ontzettend mee en konden we bijna in een keer door lopen. Eenmaal aangekomen op de 86ste verdieping werden we verwend met een ontzettend mooi uitzicht over heel New York City. Vanaf het Empire State Building konden we het volgende onder andere zien: down town NY, Broadway, Liberty Island, Ellis Island, Hudson River, East River, Brooklyn Bridge, Chrysler Building, Central Park, etc. Kort om een GE-WEl-DIG uitzicht. Echt een aanrader voor de mensen die New York gaan bezoeken. Na een lange fotoreportage en uitgekeken te hebben over de stad hebben we besloten dat het tijd was om naar beneden te gaan.

Doordat we zo lang boven op het Empire State Building waren hadden we ondertussen al aardige honger gekregen. Een heerlijke Subway sandwich in het zonnetje stilde deze honger al snel en we waren klaar om te shoppen. Dat shoppen kan in Amerika heel goed en dat hebben we dan ook gedaan, helaas hebben ze hier in Amerika niet altijd dezelfde smaak dus moet je af en toe wel echt winkels opzoeken die kleding hebben dat je leuk vindt.

Een aantal van deze winkels zijn dicht bij Times Square waar de Naked Cowboy rond loopt. Door zijn rare manier van poseren MET mensen die met hem op de foto wilden hebben wij er maar vanaf gezien dit te doen, omdat het af en toe toch wel erg ranzig werd. Maar de fotos van veraf zijn ook leuk geworden.

We hadden genoeg van alle drukte en hadden daarom Central Park opgezocht. Als je hierop af loopt ziet het er echt heel raar uit. Je moet je voorstellen je loopt in een straat met allemaal hoge gebouwen en dan opeens aan het einde van de straat houdt al deze hoogte op en kijk je tegen een muur van groen aan, de zogehete achtertuin van New York. Het is een gigantisch park midden in New York. Als je hier in het midden rondloopt ben je verwijderd van alle drukte en is het net alsof je niet meer in een stad bent, maar in een natuur gebied. Dit zeker in het weekend want dan zijn de auto’s daar verboden.
In het park hebben we wat rondgelopen, gezeten en naar een softbal wedstrijd gekeken.

Doordat het weer veranderde en slechter werd hadden we maar besloten de PATH weer op te zoeken en naar huis te gaan.

Nog even snel boodschappen doen voor het eten en thuis koken en chillen.

Maandag was daarentegen geen chille dag. Het was namelijk mijn laatste dag in NY en daar wilde ik van genieten. Dat betekende dingen zien die ik nog niet gezien had en nog wat leuke winkels opzoeken.

Het belangrijkste vond ik het bezoeken van de gebouwen die ik nog niet gezien had en dat heb ik dan ook gedaan. Als eerste was de Brooklyn Bridge aan de beurt, hier heb ik overheen gelopen en nogmaals van veraf bekeken. Vervolgens ben ik nog een keer langs de “Charging Bull” gelopen en wat foto’s gemaakt. Het is namelijk een stier die aan het einde van Broadway staat en daar in eerste instantie illegaal neer gezet is.

De Metro bracht me naar het volgende gebouw, namelijk het Flatiron Bulding. Dit gebouw staat dicht bij Union Square waar ik daarna ben wezen shoppen. Helemaal een stuk down Broadway gelopen en vanaf daar de metro gepakt naar de Manhattan mall.

Na een belletje van Nathalie ben ik naar het WTC gegaan omdat we hadden besloten nogmaals van een heerlijke salade te genieten bij Friday’s. De PATH bracht ons na het eten thuis. Gelukkig maar, want ik moest nog heel wat doen. Zoals; douchen, opruimen, tas inpakken, mijn aantekeningen bij werken, etc.

Hoog tijd om te gaan slapen want morgen vroeg op om met het vliegtuig door te vliegen naar Alabama!

Liefss

• 06 Juni 2009 - 07:18

Papa:

Hoi schat. Klinkt allemaal weer geweldig. Goeie tips ook voor onze vakantie. Lekker blijven genieten en op naar het volgende hoogtepunt: het weerzien van je gastfamilie en oude vrienden. Vast heel erg spannend.

Liefs Papa

• 06 Juni 2009 - 10:39

Mark:

Hey lieverd! De laatste paar dagen NY erg goed besteed dus ;) Dat uitzicht moet idd echt geweldig geweest zijn! Ben benieuwd naar die fotoreportage :) Je zit nu inmiddels al een paar dagen in Alabama, geniet ervan! Zie je over drie weekjes weer :D

Dikke kus

• 06 Juni 2009 - 15:47

Jorien:

Goede reis naar Alabama!!
    Liefs Jor

• 07 Juni 2009 - 00:20

Nathalie Van Den Hurk:

Hey Meid,

het was super gezellig en zo te horen via skype is het ook erg gezellig in Alabama! Nog veel plezier!

Groetjes Nathalie

• 07 Juni 2009 - 10:55

Stefanie:

hey juul,
    klinkt allemaal super! geniet ervan en kom goed aan in alabama
    groetjes steef en fam.

• 07 Juni 2009 - 21:10

Mam:

Hallo schat,

was dus errug leuk in NY met Nathalie (dank Nathalie). Wij gaan nog en hebben net ons hotel geboekt. Wachten jouw tips af en plannen dan de rest. Nu Alabama. We hebben je zus Ashley al gezien en een hand van Miss Michelle. Zou toch leuk zijn als we echt even met volledig beeld kunnen skypen. Doe ze allemaal de groeten, de familie van de Clarks, brother Hal, Tammy , Mr Bob en alle anderen ook. Lekker genieten nu, het is voorbij voor je het weet.Ashley, kom je ook een keer naar Nederland? Het weer bij jou is nu goed,wordt maar lekker bruin als je straks naar Florida gaat.

tot horens,ziens xxxxx hvj mam

• 08 Juni 2009 - 06:42

Charlotte:

Heee Juul,
    Volgens mij heb je de hot-spots van NY zo ongeveer allemaal wel gehad! Echt super hoor!
    En nu lekker bij de familie in Alabama, heel veel plezier daar!
    Nogmaals de groetjes aan je familie en vrienden.
    We skypen! Liefs

Verslag uit: Verenigde Staten, New York