Hoog tijd voor een berichtje! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu Hoog tijd voor een berichtje! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

Hoog tijd voor een berichtje!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

26 Mei 2009 | Verenigde Staten, New York

Hi!

Hoog tijd voor een berichtje, dacht ik, al vliegend boven de oceaan. Ja mensen dit berichtje is geschreven boven de oceaan. Eindelijk weer op weg naar het land waar ik ruim twee jaar geleden zo verliefd op ben geworden. Voor de mensen die niet (meer) weten wat ik twee jaar geleden heb gedaan even een kort verslagje.

Na mijn eind examen in 2006 werd mijn gekke idee om een jaar naar het buitenland te gaan werkelijkheid. Ik ging een jaar naar high school in de VS, Calera Alabama om precies te zijn. Tijdens mij verblijf dat jaar heb ik bij twee gastgezinnen gewoond. Het eerste was een zo gehete “welcome family” en het tweede gezin de Clarkes waar ik het grootste gedeelte van mijn jaar heb gewoond. Het is een echte southern baptist family, die veel voor me deed om mij een zo leuk mogelijk jaar met zo veel mogelijk nieuwe ervaringen. Hier heb ik ook dankbaar gebruik van gemaakt en ben met het gezin drie keer per week (vrijwillig) naar de kerk geweest, veel sportwedstrijden van de school bij gewoond, was een diamond doll geworden, naar het prom geweest, vrienden gemaakt en was een senior. Dit betekende nog meer voordelen zo als een graduation mee maken, om maar een aantal dingen te noemen.
Heel veel nieuwe ervaringen op gedaan en veel over mezelf te weten gekomen. Het heeft mijn leven veranderd.

Het is nu 25-05-2009 al weer ruim twee jaar verder en heb mijn familie en vrienden in Amerika niet meer gezien sinds mijn vertrek. Ik mis ze en ben blij om ze dit jaar dan eindelijk weer te kunnen zien. Contact hebben we al die tijd gehouden en plannen waren er zeker om terug te gaan en vandaag is het zo ver! Ik ga weer terug naar “sweet home Alabama”.

Maar niet zonder eerst een tussen stop te maken in New York City. Na een “lay over” in Philadelphia vlieg ik door naar the Big Apple! Om hier ongeveer 8 dagen te verblijven. Dit doe ik bij een klasgenootje, Nathalie, die in New York City zit voor haar buitenland stage.
Uiteraard ben ik van plan alle hotspots van New York City te bezoeken voor dat ik op 2 Juni door vlieg naar Birmingham, Alabama waar mijn gastfamilie mij zal op wachten.

Aangezien ik al lange tijd niet meer terug ben geweest hebben we veel “catching up to do”, dus heb ik besloten om ongeveer een maandje in Alabama te blijven, tot 30 Juni. Plannen zijn gemaakt en er staat me heel wat leuks te wachten, zoals een weekje naar de stranden van de golf van Mexico in Florida bijvoorbeeld!

Al mijn avonturen en belevenissen zijn te volgen via deze blog die ik regelmatig zal proberen up te daten.

Dan is het nu eindelijk naar 8 uur vliegen bijna tijd om te landen. Ik spreek jullie snel!

Liefss

  • 26 Mei 2009 - 12:24

    Kimberley:

    Heey Girl,

    Heel veel plezier daar aan de andere kant van de oceaan in NYC en Alabama, ik ga zeker weer bijhouden wat je allemaal meemaakt.

    Wow, geniet ervan....

    Liefs Kimberley en Leah natuurlijk!

  • 26 Mei 2009 - 12:49

    Thijs:

    Heeey! oh ik ben zo jaloers:D ik moet nog 25 dagen wachten en dan naar New York en Philly :) voor 5 weken!!!! Heel veel plezier daar joh! hoop dat je een fijne vlucht hebt gehad:>

  • 26 Mei 2009 - 13:44

    Anne B :P:

    Ik dacht vanmiddag nog aan je, toen ik de datum bekeek op m'n mobiel haha! Have Fun Girl, we'll keep writing ;)

    xoxo

  • 26 Mei 2009 - 14:04

    Mark:

    Hey mop!

    Have fun vandaag in de Big Apple he ;) Ik hoor nog wel wat voor relaxte dingen je hebt gedaan vandaag :) mis je!

    Kuss

  • 26 Mei 2009 - 14:07

    Mark:

    Hey mop!

    Have fun vandaag in de Big Apple he ;) Ik hoor nog wel wat voor relaxte dingen je hebt gedaan vandaag :) mis je!

    Kuss

  • 26 Mei 2009 - 14:20

    Mamma:

    Na veel google -en printwerk ben je op avontuur gegaan. Mark was zo lief je op Schiphol uit te zwaaien. Daarna moest je het alleen doen. Alleen met de M60 bus en daarna in de Metro tot het WTC vanaf La Guardia in de wereldstad New York. Daar had je met Nathalie afgesproken. Jou vakantie kan beginnen. We missen je nu al maar hopen dat je veel plezier hebt en we bellen als je bij de Clarkes bent, xxxxxxx

    Mamma

  • 26 Mei 2009 - 14:23

    Nadia:

    Heee sjikkieej!!
    Heeel veel plezier weer daar..!! Hoop dat het net zo leuk wordt als dat het was 2jaar geleden!!
    We houden contact!:)

    Dikke kus Nadd..

  • 26 Mei 2009 - 15:23

    Patty:

    hej meid
    geweldig dat je weer even terug gaat. zeker wat catching up to do ;)
    moet ik hier wel een maand zonder jou! meteen afspreken dan he, dus sms meteen als je terug bent.
    meid, heel veel plezier daar met je 2e familie ;)
    maak er weer een mooie maand van!!!

    kus

  • 26 Mei 2009 - 17:38

    Charlotte:

    Heeee Sis!
    Nu dan eindelijke he!! Mooi dat de vlucht in elk geval goed is verlopen..
    We horen van je.
    Kus

  • 26 Mei 2009 - 20:22

    Opa:

    Hoi lieve Julia.
    Een berichtje van mij ,ik blijf je de hele reis volgen dus tot spoedig horens van mij. veel liefs van je opa xxx

  • 27 Mei 2009 - 04:04

    Nathalie Van Den Hurk:

    Heey Julia!

    Hier ook een berichtje van mij!! Haha, we gaan deze week veel\leuke dingen doen in de Big Apple en zeker nog even met de ferry naar the Statue of Liberty!

    Groetjes Nathalie

  • 27 Mei 2009 - 16:48

    Papa:

    Hoi lieve schat. Ik wens je heel veel plezier tijdens je vakantie in de states. Geniet van de Big Apple, maar geniet ook van je gastfamilie en vrienden als je in Alabama bent. Wij zullen "Sweet Home Alabama"wat vaker door de speakers laten "gillen" om het gevoel te hebben toch een beetje dichtbij je te zijn. Ik zal je berichtjes blijven volgen en verras ons met leuke verhalen. Kijk wel goed uit (ok, ik val in herhalingen)maar ik ben erg zuinig op je. Tot gauw.
    Liefs en kussen

    papa

  • 27 Mei 2009 - 18:15

    Mamma:

    Hey meis,

    alles goed? Heb een dagtaak aan het lezen van alle blogs van je vriendinnen ha-ha. Ze zitten over de hele USA verspreid. Nathalie, Annabab, Marianne ik volg jullie avonturen ook hoor, super! Genieten dames, de tijd is sneller voorbij dan jullie denken. Heel heel heel veel plezier,

    Dag meis,

    Mamma (Carolien,moeder van Julia)

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 117871

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: