The Galleria - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu The Galleria - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

The Galleria

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

20 Juni 2009 | Verenigde Staten, New York

Zondagavond kreeg ik een smsje van Elisabeth (ook een exchange student at CHS in 06/07). Voordat we beide naar de US gingen kwamen we erachter dat we toevallig rond dezelfde tijd in Calera zouden zijn, dus uiteraard wilden we elkaar weer zien. Dus maar meteen wat afgesproken voor maandag.

Aangezien zij haar gastmoeder’s auto mag lenen (omdat zij niet thuis is) zou Elisabeth mij ophalen. Eenmaal in de auto was het net als “the good ol’ days” en daar hoort ook een bezoekje aan de Galleria (mall) bij. Na wat te hebben geshopt en rond gekeken hebben we op het foodcourt een lekker fastfood menutje gehaald en opgegeten. Nog enige tijd doorgebracht in de mall voordat we naar huis gingen. Omdat het nog niet heel laat was ben ik met haar naar huis gegaan en hebben we daar nog het nodige bij gekletst voordat ze me naar huis bracht.

Dinsdag ochtend was ik al vroeg wakker en ben dus maar met Mrs Michelle mee gegaan naar Mr George’s werk (ze moest wat papieren ophalen en wegbrengen). Onderweg kreeg ik een smsje van Elisabeth en heb daarom met haar bij de Alabaster Colonial Promenade, een rij met verschillende soorten winkels, afgesproken. Daar hebben we wat geshopt en rond gekeken. Aangezien daar een Taco Bell zit en wij daar helemaal verliefd op zijn (vooral de Chicken Quesadilla) hebben we daar geluncht. Vervolgens weer naar haar huis voordat ze me weer thuis afzette. ’s Avonds ging ik weer met een gedeelte van de youth group naar the Basement! (watch the Basement online at: www.thebasementonline.com) Deze week was het thema “Youth of the Nation”. Hij (Matt Pitt) had het over de jeugd en hoe zij zijn veranderd door de jaren heen en dat er maar een ding is dat altijd hetzelfde is gebleven en dat is the word of God. Ook ging het over de onzekerheden van de jeugd en “the ones that hurting hurt others” en dat je respect voor elkaar moet hebben. Daarnaast had hij het erover dat je tevreden moet zijn met jezelf. Goede message dus op zich! Na een heerlijk avondmaal bij Sonic was de dag alweer voorbij.

Woensdag ochtend was het vroeg opstaan omdat we Ashley weer gingen ophalen in Auburn. Snel een ontbijtje gehaald bij het bezine station (Krispy Kreme doughnuts aka the best doughnust in the world!!) en op naar Auburn in the Church van. Na een aardige reis kwamen we aan in Aurburn waar we een aantal stukjes kregen te zien van wat de campbezoekers hebben geleerd terwijl ze daar waren voordat we weer terug naar huis gingen.
Uiteraard onderweg geluncht bij een fastfood restaurant (Wendy’s, heb ze zo ondertussen allemaal al een keer gehad geloof ik :) ). Eenmaal weer thuis kon ik me zo ongeveer weer meteen klaar maken voor Tribes. Deze week speelde we een spelletje dat heette Snakes. Het gaat als volgt: iedereen van het zelfde team heeft een staart (in de vorm van een sok in de broek) en moet zich vast houden aan de persoon voor zich en die weer aan de persoon daarvoor etc. Op die manier wordt er dus een slang gevormd. Zo zijn er een aantal team (slangen) per veld die elkaar moeten uitspelen. Dit doe je door de staart (sok) van de achterste persoon van de slang uit de broek te trekken hierdoor is diegene af en moet dus loslaten. Daardoor wordt de slang steeds korter en is op een gegeven moment af. Super leuk spel, maar wel heel vermoeiend zeker in deze hitte (hele week al zo’n 95ºF = 35ºC). Na Tribes gingen we met een gedeelte van ons team en wat andere gezellige mensen naar het huis (met zwembad) van onze team captain voor een poolparty. Geen wild feest aangezien het via de kerk is, maar wel super gezellig! Ashley moest al vrij vroeg thuis zijn, maar Logan (Ashley’s neef) was zo aardig mij naar huis te brengen waarneer hij naar huis ging en hierdoor kon ik langer blijven YAY!

Donderdag was even bijkomen van de inspanning van de avond hiervoor, dus lekker uitslapen en ’s middags naar het zwembad van Mr. Bob en Mrs. Janice (mensen van de kerk en goede vrienden van de familie). En verder heb ik deze dag niet veel bijzonders gedaan.

Vrijdag had ik weer met Elisabeth afgesproken om naar de mall te gaan om even snel wat dingetjes te kopen. Rond lunch tijd hebben we de Milo’s opgezocht in Calera om vervolgens na een korte stop bij Wal Mart weer bij Elisabeth huis uit te komen (yep alweer naar haar huis, maarja het is gewoon heel gezellig en kunnen we lekker bijkletsen enzo).
Redelijk op tijd bracht ze me weer naar huis, omdat zij weg moest en ik ook nog een aantal dingetjes moest regelen. Want we gaan zaterdag naar the beach! Dus toen ik thuis kwam heb ik met Ashley het huis opgeruimd, schoongemaakt, de was gedaan en nog meer van die o zo leuke klusjes die moeten gebeuren voordat je op vakantie gaat. Daarna was het tijd om de koffer te pakken.

Ben nu helemaal gepakt en klaar om te gaan, maar een nog 1 nachtje slapen en dit berichtje plaatsen! Ik hoop daar internet te hebben zodat ik jullie up to date kan houden, maar ik weet niet of ik zoveel geluk ga hebben.. Dat is afwachten dus, maar ik ben wel verzekerd van witte stranden, blauwe zee, heerlijk weer (100ºF = 38ºC), etc. Dus dat moet allemaal wel goed komen! Ik heb er zin in!

Liefss

  • 20 Juni 2009 - 11:17

    Charlotte:

    Heee Juul,
    Nou nou klink allemaal hardstikke leuk!! Lekker shoppen, aan het zwembad liggen, shoppen, straks op vakantie, shoppen... hahaha Gaaf hoor!! Zon, zee en strand wat wil je nog meer??
    Have fun at the Gulf of Mexico! Geniet ervan!!
    Liefs

  • 20 Juni 2009 - 12:02

    Jorien:

    Heel veel plezier aan het strand! Klinkt goed :D

  • 20 Juni 2009 - 15:11

    Mark:

    Heb je net al aan de telefoon gehad, maar moet natuurlijk nog wel ff reageren op je blog ;) lekker naar het strand straks (H) be careful en spreek je snel weer!

    Kuss

  • 21 Juni 2009 - 09:00

    Papa:

    Hoi lieve schat. KLinkt allemaal weer fantastisch. Wordt weer ontwennen als je in Nederland bent. Voorlopig is het nog niet zo ver, maar ga je eerst genieten van de zonnige, witte stranden van de Golf. Ik wens je veel plezier en doe de groeten aan je familie. Misschien lezen we nog eea. of je belevenissen aan het strand maar dat zien we dan wel weer. Liefs en kussen.

    papa

  • 21 Juni 2009 - 09:48

    Mam:

    Hallo meissie,

    is weer eens een vakantie, sorry een stage (ha ha ) op maat. Shoppen, eten kletsen .zonnen,zwemmen, je familie weer zien ,Elisabeth,gezellige dingen doen (heb ik wat vergeten ???),war zal je genieten en straks heimwee hebben. Maar je hebt nog 10 dagen , dus nu de geniet-turbo erop.

    xxx mam

  • 24 Juni 2009 - 14:25

    Nathalie Van Den Hurk:

    Wow Julia,

    wat een vakantie!! En ook nog naar Mexico, echt super! Ze hebben daar een dolphin bay, moet je zeker gaan zien!

    Heel veel plezier nog!

    Nathalie

  • 29 Juni 2009 - 21:28

    Huig En Bep:

    Hoi Julia,

    Laten we vanavond (29-6) pas van Mark gehoord hebben dat we je reisverslagen konden lezen! Ik heb flink op hem zitten mopperen omdat hij dit niet eerder had ge-
    zegd. Wat een oen hé, maar dat weet je zelf wel.
    Je verslagen zijn hartstikke leuk, als ik ze eerder had gelezen had ik wat van ons laten horen, maar ja, je zit ondertussen waarschijnlijk weer in het vliegtuig huiswaarts.
    We hopen dat je ons snel je ver-
    halen komt vertellen en neem ook
    zoveel mogelijk foto's mee.

    Tot gauw,
    Liefs, Huig en Bep

  • 01 Juli 2009 - 20:27

    Nathalie:

    Hey Julia,
    Je zult nu wel weer thuis zijn en moeten wennen, waarschijnlijk niet aan het weer want ik heb gehoord dat het ongeveer 30 graden in Nederland is.

    Maar hopelijk heb je een goede vlucht gehad en nog een paar leuke laatste dagen gehad. Jammer dat de skype op deze computer niet goed maar hij is gewoon te oud.

    Ik spreek je snel in Nederland weer!

    groetjes Nathalie

  • 16 September 2009 - 18:44

    Elisabeth:

    Hahahaha, this is so funny :P i found this traslator thing online and i tried translating all of it to norwegian :P lol. it didnt really come out right, but i got some of it.

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 117882

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: