Wandeling, SoHo, Little Italy and China town - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu Wandeling, SoHo, Little Italy and China town - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

Wandeling, SoHo, Little Italy and China town

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

01 Juni 2009 | Verenigde Staten, New York

Hello!

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen was het alweer woensdag. Maar voordat ik de stad in ging heb ik het thuisfront gerustgesteld door middel van een mailtje.
Onderweg even iets te eten gehaald bij de Quick Chek, hier verder op in de straat, en vervolgens met de PATH (trein) naar New York city (even voor de mensen die het niet weten, aangezien ik dit nog niet duidelijk verteld heb; ik verblijf bij een klasgenootje van mij, Nathalie, en haar appartement staat in New Jersey niet ver van New York).

Eenmaal aangekomen in New York ben ik naar het beginpunt gegaan van “een wandeling langs het water” uit de capitool gids van New York. Onderweg, naar dit beginpunt, had ik een mooi uitzicht op Ground Zero.

De wandeling zelf was van Battery Park City tot en met de South Street Port. De wandeling bracht me onder andere langs: Hudson River met mooi uitzicht op New Jersey, Pier A, American Merchant Mariners Memorial, Castle Clinton, Vietnam Veterans Memorial Plaza, Wall Street en uiteindelijk Pier 17 die weer uitzicht geeft op de Brooklyn Bridge.
Op deze Pier 17 heb ik een heerlijke lunch genuttigd van Subway terwijl ik mijn dagboek bijwerkte en verdere plannen heb gemaakt. Daarnaast heb ik ook nog genoten van het mooie uitzicht.

Omdat ik nog wat tijd overhad, voordat Nathalie klaar was met werken, heb ik nog even wat leuke Amerikaanse kleding winkels opgezocht. Uiteindelijk heb ik weer de subway terug genomen naar het WTC om daar weer met de PATH terug te gaan naar New Jersey.

Nathalie en ik hebben besloten om voor de verandering zelf wat te gaan koken en door de beperkte keuze is het maar pasta geworden met een eigen variatie van taco kruiden, die Nathalie nog had liggen, omdat het wat flauw smaakte. Dit heerlijke meal hebben we voor de tv opgegeten.

Na het eten heb ik nog gedoucht voordat we naar bed zijn gegaan op zo de volgende ochtend weer fris en fruitig aan de dag te kunnen beginnen.

Donderdag beloofde een bewolkte dag te worden, maar zonder regen. Daarom heb ik besloten de dag buiten door te brengen in een aantal bijzondere wijken van New York.

Zoals gewoonlijk begon de dag in het appartement achter de computer om onder andere mail te kunnen checken. Na een redelijk ontbijtje was het weer hoog tijd om de PATH te pakken naar New York. Eenmaal aangekomen bij het WTC werd ik verrast door heel heel veel politie auto’s, agenten en politiebusjes. Ik ben gestopt met tellen bij politieauto nummer 50, dus er waren er nog veel meer! Hierdoor liet ik me niet afschrikken, hoewel het wel een beetje eng was, en heb ik gewoon een Starbucks opgezocht om even lekker wakker te worden en wat te lezen uit de capitool gids (thanks mom and dad voor de gids, super handig ding!).

Eenmaal goed wakker en plannen gemaakt nam ik de Subway richting SoHo. SoHo staat bekend om zijn gebouwen met gietijzeren architectuur die dan ook overal te zien was!
Dichtbij SoHo liggen de “wijken” little Italy en China town. Deze buurten staan bekend om het drukke straatleven en vele restaurantjes en winkeltjes. Hier heb ik dan ook een tijd rondgelopen.

Ik was klaar met de plannen die ik had gemaakt en ben verder gelopen door Braodway naar het zuiden toe. Terwijl ik daar liep werd ik gesmst door Nathalie en omdat ik de sleutel had en we thuis gingen eten ging ik meteen richting het appartement. Maar deze reis geen normale reis. Terwijl ik op de hoek van de straat stond (uit te zoeken waar ik was) stak er een oude, vieze, zwerverachtige vrouw over met een soort van rijdend iets wat een rollator moest voorstellen. De reden dat ze mij aansprak is omdat ik op het stukje van de stoep stond waar het schuin af loopt naar de straat. Naja aanspreken ze zei/schreeuwde: “get out of my way, isnt it obvious!” geheel geshockeerd stapte ik opzij en zette ik mijn reis voort. In de subway naar het WTC zat er een man op een van de stoeltjes in de subway, “heel normaal” hoor ik je denken, ja dat dacht ik ook, maar hij zat gewoon rustig te plassen terwijl hij daar zat! Once again geshockeerd! Rare New Yorkers!

Gelukkig ging de reis verder goed en ben ik na wat boodschappen te hebben gedaan weer veilig terug in het appartement waar ik heb gewacht op Nathalie.
We wilden eigenlijk wat buiten de deur gaan eten, maar omdat het laat was en er niets fatsoenlijks in de buurt te vinden was hebben we besloten thuis wat op te warmen.

Zo, dat waren weer twee indrukwekkende dagen en omdat het bericht weer aan de lange kant is hou ik het hier bij. De rest volgt hopelijk snel!

Liefss

Ps. Ik probeer fotos up te loaden, maar het bestand van de meeste fotos zijn te groot en kunnen daarom niet geplaatst worden. Er staan al wel een aantal fotos op facebook en ik zal er ook snel wat op hyves zetten.

  • 01 Juni 2009 - 07:26

    Papa:

    Hoi Lieve schat. geweldig om je belevenissen weer te lezen. Ach ja het zijn en blijven Amrikanen, ze blijven je verbazen. Zo te lezen geniet je en volgens mij ook Nathalie, van een prachtige tijd. Jammer dat het met de foto's niet wil lukken. Misschien gaat het als je ze met het fotoprogramma bewerkt tot een wat kleiner format. Zou ze toch graag wille zien. Nou schat, tot gauw.
    Liefs
    papa

  • 01 Juni 2009 - 07:35

    Michiel:

    Wet een heerlijke mensen daar in new york kan me al helemaal voorstellen hoe die lui er uit zien haha. geweldige beleven nissen dus daar in new york. mooi zo ik bijf lezen en hou ons op de hoogte gaaf.

    liefs

    je broertje.

  • 01 Juni 2009 - 08:24

    Charlotte:

    Heee Juul,
    Zozo wat een een verhaal weer, pf je maakt daar ook een boel mee!
    Ooh ik heb je foto's op facebook bekeken, eruuug leuk!! Haha, ook die naked cowboy, moest er wel om lachen!!
    Veeeel plezier nog. Ben in afwachting van je nieuwe verhaal.
    Liefs

  • 01 Juni 2009 - 10:09

    Mam:

    hallo Juul,

    lees steeds met veel plezier je update. Gaan dat over een paar weken zelf ook zien en meemaken. Je hebt nu samen vrij gehad dit weekend, dus er zal wel een update komen terwijl je in the plane zit naar Birmingham, Alabama. Dat staat morgen op het program, Wat vliegt de tijd. Doe voorzichtig en ....have lots of fun!!!!

    xxx mam

  • 01 Juni 2009 - 14:24

    Nathalie:

    Hey Julia,

    jammer dat dit de laatste dag alweer is dat je in New York bent, maar we gaan vanavond zeker iets leuks doen om het af te sluiten!

    Groetjes Nathalie

  • 01 Juni 2009 - 16:49

    Mark:

    Hey mop!

    Wat een twisted lui daar joh :P vooroordeel bevestigd wat betreft rare Amerikanen haha. Die wandeling was zo te zien best lang, niet gek dat je zulke zere voeten had ;) Jammer dat het niet lukt met die fotos! Moet ik dan toch maar met facebook aan de gang.. ;) Of staat er al wat op je hyves? Weetje wat, ik ga gelijk ff kijken.

    Mis je en hou van jou!

    Kuss

  • 03 Juni 2009 - 08:37

    Jorien:

    Haha, wat een figuren ;) Er staat me wat te wachten!

    Zo te horen heb je al veel leuke dingen kunnen zien :D

    Veel plezier!! Liefs Jor

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 117862

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: