“the Pursuit of Happiness” - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu “the Pursuit of Happiness” - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

“the Pursuit of Happiness”

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

16 Juni 2009 | Verenigde Staten, New York

Na een super gaaf weekend was het weer tijd voor een normale werk week, naja voor de mensen die werken dan ik heb nog gewoon heerlijk vakantie en de maandag was weer een goed begin van de week. Na een rustige ochtend ben ik met Ashley naar het zwembad gegaan waar zij aan het werk moest als lifeguard en ik de tijd lekker in de zon en in het zwembad door bracht. Geen vervelend klusje dacht ik zo. Later in de middag gingen we langs subway voor lunch en bracht Ashley me naar huis omdat zij nog moest werken tot laat en ik wel weer genoeg zon had gezien die dag.

Dinsdag was een gezellig dagjes met z’n drieën (Mrs Michelle en Ashley waren vrij). Na lekker te hebben geshopt/rondgekeken at the Summit hebben we een heerlijke lunch genuttigd in een restaurantje in de buurt. Voordat we terug naar huis gingen hebben we nog wat boodschappen gedaan bij een groothadelachtige winkel genaamd Cosmo. Eenmaal thuis besloot Ashley een middagdutje te doen en hebben Mrs Michelle en ik guitar hero gespeeld.
’s Avonds zijn we naar de kerk gegaan omdat er vanaf daar een busje vertrok naar B’ham waar “the Basement” is. The Basement is een kerk waar veel youthgroups vanuit het hele land naar toe gaan. Er wordt leuke, hippe Christian Music gedraaid en de speaker is hot! Haha. The speaker, Matt Pitt (nee helaas geen broer van Brad Pitt), heeft een goede message elke week en verteld dit op een manier zodat de jeugd can relate to it en het is nog super grappig ook! Deze week was de message “the Pursuit of Happiness”; and true happiness can only be found in the Lord. De twee stukjes uit de Bijbel waar hij steeds naar refereerde waren de volgende stukjes : 1. “Love God with all your heart, soul, mind and strength” (Mark 12:29-30), 2. “Love your neighbour as yourself” (Matthew 22:16).
Na afloop loopt Matt Pitt rond tussen de mensen en iedereen wil met hem praten en met hem op de foto. Dus wat doet iemand van onze groep, die zegt dat ze een Nederlandse exchange student bij ons hebben bla bla bla. Een van de medewerkers vertelde dit aan Matt Pitt en die kwam dus met mij praten en met me op de foto! Perfecte afsluiting van de avond en onderweg naar huis nog een stop bij Sonic voor wat avond eten.

Woensdag was een mindere dag omdat het bijna de hele dag regende en onweerde en we dus voor het grootste gedeelte van de dag thuis zijn gebleven en films hebben gekeken. ’s Avond klaarde het gelukkig op net op tijd voor TRIBES. Uitleg: het is een soort van samenkomst van een aantal kerken hier in Calera. Alle “youthgroups” van de kerken hebben verschillende teams gevormd. Deze teams nemen het dan tegen elkaar op in de vorm van verschillende spelletjes elke week. Deze spelletjes spelen we op het trainingsveld naast Calera middle school (oude high school).
Deze week deden we een soort van sorftball spelletje, maar dan moest je een voetbal, frisbee en football weggooien/schoppen en vervolgens mocht je niet stoppen op het eerste honk. Aangezien ons team nogal klein was in vergelijking met de rest (omdat er een aantal niet waren) hebben we 1 wedstrijd gewonnen, 2 verloren en moesten 1tje uitzitten. Het was een super avond. Heb ontzettend veel lol gehad met de mensen daar en mijn teammates! Ik heb nu al zin in volgende week.

Donderdag was het weer gelukkig wat beter. Gelukkig maar want Ashley had haar senior portraits vandaag. Dus ik ben met haar naar de nieuwe high school gegaan. Daar eenmaal aangekomen gaf Ashley mij eerst een kleine rondleiding voordat ze aan de foto shoot begon (om het zo maar even te noemen). Van outfit naar outfit en van locatie naar locatie voor de fotos, belachelijk hoor ik je denken, maar traditie en helemaal geweldig hier.
Vervolgens gingen we naar huis. Mrs Michelle, Ash en ik namen de truck naar een stadje genaamd Hueyville onderweg door de drive thru van taco bell. In Hueyville was een galajurken winkel waar we opzoek zijn gegaan naar een jurk voor Ashley’s Junior Miss Pageant. De meest geweldige jurken waren daar te vinden (voor de meest gigantische prijzen). Ashley had gelukkig de jurk gevonden voor de pageant die ze wilde huren (dat doen veel missen) en met huren bedoel ik nog ongeveer $290 dollar!
Onderweg naar huis besloten we nog even langs Mr George te gaan die nog steeds aan het werk was bij Town & County Ford. Het avondmaal hebben we genuttigd bij Pizza Pro (zie: vreetschuur).

Vrijdag was weer een heerlijke dag met veel regen. Iedereen was naar het werk en ik was dus alleen thuis. Na te hebben schoongemaakt en opgeruimd heb ik besloten mezelf is te pamperen. Dus was heb ik gedaan: lekker eten voor mezelf gefixd, gezichtsmasker, nageltjes lakken, voetjes verzorgen, Hollywood shower genomen (aka lang gedoucht!) enz enz enz. Heeeeeerlijk!
Er was natuurlijk nog wel tijd over, dus heb ik wat tv gekeken en geskypt voordat Ashley thuis was. Samen zijn we naar Alabaster gegaan om langs de bank gegaan en Publix (supermarkt). Mrs. Michelle was ondertussen alweer thuis en samen met haar heb ik het dinner gemaakt.

Zaterdag: weekend. Iedereen was dus vrij (behalve Mr George want die moest helaas werken), maar met z’n drieën konden we ons ook wel vermaken. Vooral Mrs. Michelle baalde van het feit dat het regende vandaag, nog wel op haar vrije dag! Daarom hebben we de dag helaas niet in de zon doorgebracht maar ik verschillende winkels om alles bij elkaar te krijgen voor Ashley’s majorette camp.

Zondag. Uiteraard vroeg op want we gingen naar Zondagschool en naar de kerk. Behalve dat het heel erg onweerde tijdens de dienst was er verder niets bijzonders. De message ging grotendeels over “The Knowledge of God” Matthew 11:27 en tijdens zondagschool hebben we het gehad over Ezra. Na de dienst zijn we naar huis gegaan om Ashley’s spullen te pakken voor majorette camp. Snel langs Milo’s voor lunch (cant believe hoeveel fastfood ik nu al in deze twee weken op heb!) en langs de kerk op de church van op te halen. Met deze van vol met students van CHS gingen we naar Auburn waar het kamp was. Na een lange rit en Ashley te hebben gesetteld, hebben Mr George, Mrs Michelle en ik nog even een ritje gemaakt on campus voordat we wat gingen eten bij Firehousesubs (ja ja je leest het goed, once again fastfood! Ik kijk wel uit hoor dat ik niet te veel van die troep eet, dus laat de helft oid staan). Na de lange rit terug kwamen we weer aan bij de kerk. Hier hebben we nog even gezellig staan kletsten met wat mensen van de kerk die daar nog waren voordat we naar huis gingen.

Wat een week! Gotta love the US!

Love and God bless yall ;)



  • 16 Juni 2009 - 04:30

    Julia Van Eekelen:

    Comment of the week

    By: Samantha
    Where: Sonic
    When: Tuesday around 10:30 pm..

    Ik vertelde haar dat het ongezond is om zo laat te eten en dat ik daar sneller dik van word. Haar reactie daarop was geweldig! "Here it's ok to be fat, cuz everybody else is."
    That just cracked me up!

  • 16 Juni 2009 - 04:40

    Charlotte:

    Heee Juul,
    Nou nou, klinkt super leuk allemaal. Shoppen, in de zon liggen, shoppen, zin de zon liggen.. Zwaar heb je het in ieder geval niet! Haha.
    Geen foto's?? OOk niet op hyves? Want ja... uiteraard wil ik Matt Pitt dan ook wel even zien als hij zo HOT is! Hihi.
    Ik wens je nog heel veel plezier! Ook straks aan de Golf van Mexico!
    Wordt aub niet nog bruiner want dan kan ik het straks zeker niet meer bijhalen!! Haha..
    Have fun, groetjes aan je familie!
    Liefs xoxo

  • 16 Juni 2009 - 04:42

    Charlotte:

    Hahahahahaha en die opmerking is natuurlijk helemaal geweldig.. heerlijk amerikaans!

  • 16 Juni 2009 - 07:25

    Broertje:

    jaja wat een week vol fastfood :P wahaha dat trainen wij er straks gewoon weer af dat weet jij he ;) ik heb men verhaal over ik heb een mustang voor men broertje uitgezogt en op de boot gezet nog niet zien langs komen haha jammer maar dat geeft niet. ach ja een leuke toch ook nog wel drukke week zie ik nou geniet er nog van zusje en tot snel hier weer in nederland het is namelijk zo voorbij ;)

    groetjes

    xxx

  • 16 Juni 2009 - 09:24

    Marian:

    Ha Julia.

    Wat ontzettend leuk om al je belevenissen weer even te volgen. Lijkt me toch wel bijzonder om na 2 jaar weer terug te zijn en iedereen weer te ontmoeten. Geniet ervan!!
    Veel plezier nog.
    Groeten Marian

  • 16 Juni 2009 - 10:54

    :

    Ha Julia!
    From what I'm reading: It's good to be back! Wat leuk dat je het weer, na 2 jaar, zo naar je zin hebt bij je host family. Leuk ook dat je naar verschillende clubs en kerkbijeenkomsten gaat, vast niet alleen leerzaam maar ook leuk om andere mensen te ontmoeten. Sounds great!
    De Britten zijn volgens mij met fast food een beetje gelijk:D Veel restaurants en ontbijt en lunch zijn een hot item:) Ik wens je nog veel plezier!
    Groetjes,
    Maaike

  • 16 Juni 2009 - 14:48

    Nathalie:

    Hey Julia,
    wat een verhaal, het klinkt erg gezellig! Maar al dat fastfood!! zoveel heb ik in 5 weken nog niet eens op! My god, hier is het echt een fastfood nation niet normaal. Maar je komt er dan ook bijna niet onderuit.

    Geniet nog van de laatste paar weken! We'll catch up when we're back in The Netherlands!!

    Groetjes Nathalie

  • 16 Juni 2009 - 14:56

    Mam:

    Hallo schat,

    wat een eetfestjn, wist niet eens dat al die tentjes bestonden. Zolang je strakste jeans nog past gaat het goed ,anders herkent Mark je niet eens meer als je op 1 juli uit het vliegtuig stapt,ha ha. Wat een geluk dat er 24 uur in een dag zitten, anders had je dit allemaal niet gered. Het is duidelijk dat je je niet verveelt. Nog 3 dagen en je gaat naar de poedersuiker witte stranden en turkois blauwe water waarin de dolfijnen en zeehonden met je mee zwemmen. Ben echt niet jaloers hoor!!Geniet ervan de tijd vliegt.

    xxxx hvj mam

  • 16 Juni 2009 - 16:02

    Mark:

    Pas idd maar op met al dat vreten daar! ik denk dat zelfs ik al dat fastfood daar op een gegeven moment wel gezien zou hebben :P klinkt allemaal weer leuk :) die opmerking van dat grietje is ook master :P binnenkort weer meer fotos? ben benieuwd. groetjes daar, have fun, en kijk al uit naar je terugkomst!

    kuskuss

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 117883

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: