The Beach! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu The Beach! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

The Beach!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 Juli 2009 | Verenigde Staten, New York

Imagine: witte stranden, palmbomen, heel heel veel zon, prachtige blauwe/groene zee, dolfijnen. Yep daar op dat gorgeous stukje Alabama heb ik de afgelopen week mijn tijd doorgebracht.

Het begon allemaal zaterdag. Na alles in de auto te hebben gestopt (mustang van Ash en de parents in de truck) kon het avontuur beginnen, op naar Gulf Shores, AL. Onderweg hadden we een aantal pitstops. Nummer 1 was bij de Dairy Queen voor lunch. Nummer 2 was bij een benzine station om te plassen. Nummer 3 was bij een groente/fruit boer om groente en fruit te kopen. Nummer 4 was bij wal mart om voedsel in te slaan voor de rest van de week. Na een lange rit, inclusief stops, van ongeveer 8 uur kwamen we eindelijk aan bij het Beachhouse. Deze is located zo goed al op het strand! Dus snel spullen uitpakken en eten om vervolgens een strand wandeling te maken voordat we naar bed gingen.

Zondag ochtend begon de dag goed met een heerlijk ontbijt, dat bestond uit wafels en fruit. Omdat het vaderdag was kreeg Mr George na het ontbijt wat cadeautjes en vervolgens was het tijd voor het strand. Met een dikke laag zonnebrand (factor 15 of 30) gewapend ging ik op het strand af. Heerlijk genieten is dat altijd, lekker zonnen, zwemmen, wandelen enzovoorts. Voor de lunch gingen we terug naar het huisje om vervolgens weer op het strand terug te keren met een volle maag. Omdat we geen zin hadden om te koken bestond het avond maal uit een sandwich en chips. Nog moe van de trip hebben we de avond doorgebracht voor de tv om van de film “How to lose a guy in 10 days” te genieten.

Maandag leek erg veel op zondag. Opstaan, heerlijk ontbijten, naar het strand, lunchen, terug naar het strand en weer terug naar het huisje. Het verschil met gister is dat we vanaf het strand een gigantische groep dolfijnen voorbij hebben zien zwemmen op niet al te grote afstand. Daarnaast gaven ze ook nog een mooie show door uit het water te springen.
Het restaurant Wolfsbay verzorgde ons avond eten. Na het eten hebben Ash en ik nog in wat winkels rond gekeken voordat we naar “the Hangout” gingen. The Hangout is een restaurant/bar aan het strand. Er is live muziek, entertainment voor de kids en stoelen en banken om lekker op te kunnen chillen. Eenmaal gesetteld met onze diet coke werden we aangesproken door twee jongens. Allebij 17 en vol praatjes echt heel grappig en wel aardig, dus daar hebben we de rest van de avond mee gekletst.

De volgende dag hebben we een beetje uitgeslapen (10 uur). Met een volle buik en deze keer gewapend met een kajak (om zo nog dichterbij de dofijnen te kunnen zijn) gingen we naar het strand dat op ongeveer een halve minuut (misschien nog niet eens) afstand ligt. Helaas hadden de dolfijnen vandaag niet veel zin en die hebben we dan ook niet van dichtbij kunnen bezichtigen. ’s Avonds was het weer tijd voor de Hangout, omdat het ons wel goed beviel. Daar werden we al weer heel snel aangesproken door onze ‘vrienden’ van de vorige dag.

Woensdag hadden we besloten even een break te nemen van de beach (toch wel een beetje verbrand) en zijn we naar de outlets geweest om eens lekker te shoppen en ’s avonds uiteraard weer naar the Hangout. Vandaag was echter anders dan de dagen ervoor. Er was namelijk een dikke onweersbui! Na de eerste regendruppel waren we snel naar een van de bars gevlucht om daar droog te kunnen zitten. Al snel volgde de rest van de gasten aangezien het toch wel erg begon te stormen. Flink geschrokken door toch wel aardig wat knallen was het om 11 uur wat minder en hebben we besloten snel naar huis te gaan.

Donderdag was weer een lekker dagje aan het strand. Vandaag was de zee wat onrustig en er waren aardig wat golven. Ashley en ik zijn met de kajak de zee in gegaan om zo op de golven weer terug naar de kust te gaan. De dolfijnen leken de golven ook wel leuk te vinden en daardoor hebben we ze van dichtbij kunnen zien zwemmen.
Na het avond eten hebben we wat met de parents gedaan voor de verandering. Mr George en Mrs Michelle hadden het idee om mini golf te gaan doen. Na een moeilijke start ging het me toch aardig goed af en ben als tweede geëindigd na Mr George. Omdat het nog redelijk vroeg was zijn Ashley en ik nog even langs the Hangout geweest. En voordat we naar bed gingen hebben we nog sterren gekeken op het strand.

Vrijdag was zo goed als de laatste dag aan het strand en omdat we daar natuurlijk uitgebreid van willen genieten zijn we vroeg opgestaan.
De dag begon op het strand daarna hebben we geluncht en vervolgens zijn we nog maar een keer naar de outlets gegaan omdat Mrs Michelle haar paycheck heeft gehad. Na even te hebben geshopt zijn we naar the Oisterhouse gegaan om daar van een heerlijk dinner te genieten. Als afsluiter van de vakantie zijn we ’s avonds na de wharf gegaan waar we in een reuzenrad hebben gezeten. Ashley en ik zijn daarna naar een Eric Church (country singer) concert geweest samen met de twee jongens die we bij the Hangout hadden gezien.

Zaterdag ochtend vroeg op omdat we op tijd thuis moesten zijn omdat Ashley die dag moest werken. Na een vlotte rit waren we al om 10 uur thuis. Omdat we zo vroeg waren vertrokken heb ik eerst nog even een paar uurtjes geslapen. Vervolgens heb ik mijn facebook en hyves upgedate met foto’s en tv gekeken.

Zondag ochtend zijn we naar de kerk gegaan. Omdat het de zondag voor 4 juli was was er geen zondags school. Wel was er een lange service en daarna gingen we met de hele kerk lunchen in de kerk. Iedereen had wat te eten mee genomen en je kon opscheppen wat je maar wilde. Ik zat aan een tafel met Preston, Eric, Brooke R., Haley, Jeremey en Wade, omdat we met allemaal teenagers waren was het super gezellig!
’s Middags ging iedereen een middagdutje doen, maar ik had daar niet zo veel zin in en heb dus tv gekeken, geinternet en geskypt. Samen met Mrs Michelle ben ik later naar het zwembad gegaan bij Mr Bob and Mrs Janice. Na het zwemmen hebben we ons omgekleed en met z’n allen gegeten bij Zappopan.

Maandag: de laatste dag! Ashley was ’s ochtends vrij en ik heb daarom de ochtend met haar doorgebracht. We zijn naar Hoover gegaan en naar wal mart om een aantal dingen te halen. ’s Middags had ik afgesproken met Eric om te gaan zwemmen. Om 2 uur werd ik door hem opgepikt en zijn we naar zijn huis gegaan. Na het zwemmen zijn we terug gegaan naar mijn huis en hebben we tv gekeken en gekletst tot Mrs Michelle thuis kwam. Zij wilde ons mee nemen naar Buffalo Wild Wings om te eten. Na het eten is Eric weer met ons mee naar huis gegaan en hebben we met z’n allen (Mr. George, Mrs Michelle, Ashley, Sam, Eric en ik) nog zitten kletsten. Iedereen was moe en ging naar bed, maar Eric en ik hebben nog even wat tv gekeken voordat hij naar huis ging. Na de biggest hug ever moest hij toch echt naar huis.
Ook had ik Elisabeth nog willen zien, maar het was ondertussen al laat. Toch heb ik haar nog even gebeld en ze is nog even langs gekomen voor een uurtje.
Spullen pakken, douchen, vluchten checken, etc. en snel naar bed.

Na een uurtje slaap moest ik al weer opstaan omdat mijn vlucht al om 6:15am vertrok. Na afscheid van Mrs Michelle en Ashley gingen Mr George en ik op weg naar het vliegveld. Het inchecken ging allemaal goed, alleen hadden we wat vertraging doordat de airco in het vliegtuig het niet zo goed deed. Na een snelle vlucht kwam ik ruim op tijd aan op La Guardia. Omdat ik twee losse vluchten had geboekt (retourtje New York – Amsterdam en retourtje New York – Birmingham) moest ik van de Delta arrivals naar de US Airways departures. Gelukkig was dit dichtbij en kwam ik er dus ruim op tijd aan, doordat ik zo vroeg was hadden we me op een vroegere vlucht naar Philadelphia gezet. Na heen en weer te hebben gelopen van gate naar gate, omdat ze dit steeds veranderden, mochten we dan eindelijk naar een uur vertraging boarden. Nadat we naar de landingsbaan waren gereden kregen we te horen dat er nog 45 andere vliegtuigen voor ons waren die moesten opstijgen en dat er zo veel vertraging was door het slechte weer. Gelukkig zat ik naast een gezellige Zweed genaamd Bjorn waardoor ik me niet zo hoefde te vervelen, grapjas. Na 2,5 uur te hebben gewacht in het vliegtuig moest het vliegtuig weer terug naar de gate omdat het fuel level te laag werd om de vlucht te kunnen uitvliegen. Onderweg naar de gate werd ons verteld dat alle vluchten naar Philly zijn gecancelled en dat we via US airways bij de gates de vlucht konden omboeken. Ik kreeg twee opties en heb de volgende keuze genomen: koffer uit het vliegtuig laten halen, deze ophalen en dan met de bus naar JFK Airport (waarin ik aan de praat kwam met Angel half mexicaan uit Houston die echt een rot dag had omdat hij zijn vlucht zou gaan missen en bijna geen geld meer had omdat hij zijn vader’s credit card heeft maxed out! Dat was $26,000!).
Mijn vlucht was omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht naar Amsterdam met KLM dit om 10pm zou vertrekken. Dat betekende dat ik van 10am tot 10pm in New York op Airports heb doorgebracht. Helaas kwam hier weer ongeveer een uurtje bij omdat de KLM vlucht ook vertraging had door het slechte weer. Al met al toch na een lange vlucht aangekomen op Schiphol Airport waar ik werd opgehaald door mijn moeder en mijn vriend.

Aan al het moois is dan nu weer een einde gekomen. Mijn super geweldige terugkeer naar Alabama is nu voorbij, maar ik hoop er snel weer een keertje naar toe te gaan!

Jullie bedankt voor de leuke reacties en bedankt voor het lezen van al mijn (lange) verhalen!

Dit was voorlopig mijn laatste berichtje, maar als ik weer een mooie reis ga maken horen jullie natuurlijk weer van me!

Love yall!

  • 06 Juli 2009 - 14:36

    Nathalie Van Den Hurk:

    Hey Meid!

    wat een problemen met je vlucht zeg! wat een gedoe, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen en ben je lekker op gehaald door je moeder en Mark!

    tot over een paar weken!

    groetjes Nathalie


  • 08 Juli 2009 - 09:56

    Nadd..:

    Heee super reizigster;)
    pffff Welcome home!
    Heb Charlotte al gesproken, we moeten snel wat afspreken!
    Groetjes aan Mark!

    Spreek je hopelijk snel!
    Liefss

  • 08 Juli 2009 - 09:57

    Nadd..:

    Heee super reizigster;)
    pffff Welcome home!
    Heb Charlotte al gesproken, we moeten snel wat afspreken!
    Groetjes aan Mark!

    Spreek je hopelijk snel!
    Liefss

  • 16 September 2009 - 18:33

    Elisabeth:

    yea, dont understand any of it...

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 117880

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: