Happy 18th Birthday! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu Happy 18th Birthday! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

Happy 18th Birthday!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

06 April 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee allemaal

Hoe gaat het daar in het verre nederland? Hier gaat het in ieder geval goed! Dit berichtje is van de week van mijn verjaardag! 18!! Volwassen haha naja volgens de wet;)…

Maandag lekker naar school geweest en na school naar the ballpark om een baseball wedstrijd te gaan bewonen. En ons varsity baseball team doet het aardig goed!
Dinsdag. Eerste twee uur lekker in the choir room geslapen haha(A) was erg moe;). Verder nog een test in Spaans wat natuurlijk goed ging. En dan lekker met de schoolbus naar huis en mijn pakketje open maken die ik heb gekregen van thuis voor mijn verjaardag. Omdat de Americanen de verjaardag niet met appeltaart en versieringen vieren had mijn familie het vrolijk opgestuurd en hebben wij hier het huis versiert en de appeltaart gebakken. Het versieren was natuurlijk een makkie maar dan komt de taart naja denk je gewoon afmeten enzo gebruiken ze hier ipv gram ounces! Dus naja een beetje uit rekenen en dan met mijn ervaring dan maar een beetje op gevoel gedaan tot dat het er goed uitzag zoals het er normaal dus uit ziet. Nu wachten tot morgen en dan lekker proeven.
Woendag. HAPPY BIRTHDAY TO ME AND CHARLOTTE!! Jeeeeej eindelijk 18! Haha vroeg op lekker appeltaart eten (die trouwens heel lekker heeft gesmaakt) en cadeautjes van thuis uitpakken. Van ouders kreeg ik rijlessen natuurlijk haha en nog wat andere kleinigheidjes. Van heeeel veeeel mensen kaarten gekregen wat ik echt hardstikke leuk vond echt super bedankt daarvoor!!(K) En van mijn opa&oma en oma heb ik heel veel geld gekregen haha om de rest van mijn rijbewijs te betalen en nog wat moois van te kopen echt superrr:D (K)(K) Bedankt!! Na al dat heb ik natuurlijk even lekker met thuis gebeld om mijn lieve zus een leuke verjaardag te wensen, zonder mij?!? Toch wel raar hoor dat het nu helemaal om mij draait en niet om mij en charlotte! Raar… maargoed. Na het bellen klaar maken voor school en naar school toe waar veel mensen mij hebben gefeliciteerd! Dat is ook anders want in Nederland krijg je lekker 3 kussen enzo hier geeft iedereen je gewoon een knuffel, naja ook weer eens wat anders. Na school weer naar huis toe gebeld en toen ging ik op de speaker and ging iedereen dat happy birthday song zingen dat we altijd in ons huis horen op mijn verjaardag en al het bezoek dat erwas zong mee dat was echt heel gaaf! Super! Daarna lekker op de msn en met mensen op het internet praten. Daarna was het tijd om naar de kerk te gaan en daar eten we dan ook vaak supper. Hier kreeg ik van een goede vriendin van mijn hostmoeder en haar familie een cd van de casting crowns (christian band met goede muziek!) en een kaartje, dat was ook weer erg verrassend maar leuk. En voordat de youth groep gedoe begon ging iedereen voor mij zingen in en kreeg in een super birthday cookie van de best cookie place in the mall! Echt een suuuppeerr size cookie dat zei Happy Birthday Julia. Dat was een hele verrassing echt super leuk.
Donderdag, toen was ik alweer een dag 18! Haha. En het was een hele normale dag at school en thuis eigenlijk ook lekker wat eten en tv kijken enzo.
Vrijdag. Vandaag was the scrapbook due! Haha en had ik een test in per cal. Na schooltijd ging ik weer met iemand mee rijden om naar de baseball game te gaan waar ik moest werken at the sale’s table en ik had 2 dekens verkocht! Haha omdat het zo koud was.
Zaterdag. Na lekker uitslapen ging ik naar the church’s gym waar we met aardig wat jeugd wat leuke dingen gingen doen om closer met elkaar te worden, meer 1 groep dan verschillende klikjes. Daarna werden we weer opgehaald en gingen we naar ruby’s Tuesday in Hoover to go out to eat for my birthday! En het was lekker! Hmm daarna gingen we naar Books a Million (super grote book winkel). En voordat we weg gingen hadden we nog lekker starbucks drink. Ik had hot chocolate haha omdat ik geen koffie lust. We gingen weer naar de kerk toe waar we in de normale kerk zaal mensen’s verhalen horen hoe God hun leven heeft beinvloed. Daarna gingen we weer opsplitten in groepjes gesorteerd op leeftijd. De jeugd speelde een spel dat heeft the web of love. En dan moest je een bolletje wol naar iemand gooien en tegen hem of haar zeggen waarom je van hem/haar houd. Na het spel kregen we nog even een preek en daarna weer terug naar de zaal. Daar werd zachtjes muziek gespeeld en werd gevraagd of je met je eigen gezin bij elkaar wilden gaan zitten en met elkaar te gaan bidden voor vanalles. Iedereen in mijnn hostfamily zei wat (en ik luisterde gewoon) en ze hadden ook allen God bedankt voor het brengen van mij in hun leven(A).
Zondag. In de ochtend natuurlijk weer naar de kerk toe en dan in de middag lekker gerelexd omdat we dat niet hadden gedaan op zaterdag. En omdat we al veel naar de kerk waren geweest dit weekend en we moe waren hebben we besloten deze avond niet naar de kerk te gaan.

Nou dat was dan mijn week. Verjaardag was weer een hele nieuwe ervaring dat vieren ze hier echt heel anders niet verwacht maar wel leuk! En voor mij toch wel erg raar Charlotte er niet bij te hebben, maar volgend jaar vieren we het weer lekker samen toch?!;) Ook had ik afgelopen weekend erg veel kerk wat ik in mijn leven eerder niet heb gehad wat hier in het zuiden heel belangrijk maar ook erg normaal is. En ik (onverwacht) vind het allemaal toch wel erg leuk en zeker interresant!

Nogmaals bedankt voor de kaartjes!
Love y’all
Liefs Julia

  • 06 April 2007 - 05:52

    Ilja:

    Hay meis.

    Nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!! (K)(K)(K). Van mij krijg je wel 3 kusjes:P
    Het is inderdaad heel anders in Amerika, hoe zij een verjaardag vieren.
    Maar gelukkig heb je toch nog een leuke dag gehad:)
    Super!!
    Wel jammer dat Charlotte er niet bij kon zijn. En Charlotte als je dit leest jij natuurlijk ook nog Van Harte Gefeliciteerd(K)(K)(K)

    Julia ik wens je nog een hele fijne tijd daar in Amerika.

    Hvjou en heel veel liefs ilja
    =XXXX=

  • 06 April 2007 - 07:07

    Wietske:

    Heeyyy...Van(L)e met je verjaardag.. 18.. Dat is al een hele leeftijdd..Wel grappig dat ze in Amerika de verjaardag anders vieren.. Wel leuk om te lezeenn...
    Noggg een fijne tijd in Amerikaen have some fun...

    (K)(K)(K)

  • 06 April 2007 - 08:02

    Mark:

    gefeliciteerd,
    nu maar je rijbwijs hale en dan eerst de VS onveilig maken op straat en dan NL weer....

  • 06 April 2007 - 08:36

    Elroy:

    Haaay Juul!
    Het lijkt me ook raar om ineens je verjaardag alleen te vieren na al die jaren het samen te hebben gevierd !
    Charlotte vond het ook een beetje raar dat alles nu alles om haar draaide en niet om jullie 2 samen :)
    Jullie gaan trouwns wel veel na de kerk lees ik :)
    Goed om te horen dat het goed met je gaat !
    Houden zoo !!

    Kusjes
    Elroy :)

  • 06 April 2007 - 12:29

    Thijs:

    Julia van harte gefeliciteerd! sorry dat ik je log( en die van anderen) voor een lange tijd heb gemist, en niks heb geplaatst.

    kus thijs

  • 06 April 2007 - 20:20

    Stan H:

    Heey Julia!

    Hoe bevalt het nog goed in het verre Amerika?:P
    haha hoe lang blijf je daar nog?:) en gaat alles goed verder?:D
    lang niet meer gezien he!!

    ik spreek je vast ooit nog wel eens;)
    succes en veel plezier nog(K)

    kus stan, je ex klasgenoot

  • 07 April 2007 - 06:55

    Mam:

    hallo schat,


    wat leuk dat je het zo fijn hebt in Calera en dat de mensen blij met je zijn. Dat geeft een goed gevoel, ook voor ons hier thuis. Weer meer kado's. Nog meer koffers meenemen als we komen(is al over 11 weken). Geniet er maar van want het is zo juni en dan moet je weer naar huis,wat zal dat gek zijn.(nederlands praten, je vrienden weer zien, je gaat dat gekke Amerika nog missen!!!!!!!)Een super tijd nog en




    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmam,hhvvj

  • 07 April 2007 - 12:07

    Nadia..:

    hee sjikkie..!
    lijkt me toch ook wel vet een mix tussen een amerikaanse verjaardag en een nederlandse (opgestuurde) verjaardag..!;)
    Maarja.. zonder charlotte lijkt het me toch voor jou ook wel weer heel raar.. naja.. schade om volgend jaar in te halen..;)

    Spreek je hopelijk heeeel snel.>!!

    Houvjou..!
    kusss

  • 07 April 2007 - 19:59

    Patty:

    hej meid.. ben blij dat het goed gaat met je!! (K) en de schade van dit jaar halen we volgend jaar in toch;)nog heel veel plezier
    dikke kuss mij

  • 08 April 2007 - 13:00

    Charlotte:

    ** Stevie Wonder - Happy Birthday**
    You know it doesn't make much sense
    There ought to be a law against
    Anyone who takes offense
    At a day in your celebration
    'Cause we all know in our minds
    That there ought to be a time
    That we can set aside
    To show just how much we love you
    And I'm sure you will agree
    It couldn't fit more perfectly
    Than to have a world party on the day you came to be

    Happy birthday to you
    Happy birthday to you
    HAPPY BIRTHDAY!!


    Dit is "het liedje", die we elke verjaardag uit volle borst zingen. En volgend jaar mogen ze dat weer voor ons samen gaan zingen,!!
    VAN HARTE GEFELICITEERD ZUSJE!! 18!! =D
    Ik vond het ook erg raar hoor dat alles om mij draaide, en iedereen dan op mij let. Dat is wel ineens heel apart hoor!.
    Leuk zeg, dat alles zo anders is he. Je bent het hier da zo anders gewend!..

    Vandaag: Mamma is jarig, Julia gefeliciteerd met Mamma!
    Vandaag ook: Pasen! FIJNE PASEN ZUSJE!! =D

    Het duurt nog maar iets meer dan 2 maanden en dat zie ik je eindelijk weer!!. Die 2 maanden zijn zo om dus geniet er nog maar lekker van daar in Amerika!! En dan straks ook nog lekker eventjes met ons en dan na een jaar weer naar huis! En de poezen!!=)
    Naja ik heb je vandaag dan wel weer aan de telefoon gesproken, maar om je te zien vind ik toch wel heeeeel erg veeel leuker!=)
    Je hebt ook nog lekker eventjes met Opa en Oma en Oma gesproken aan de telefoon! En dat is natuurlijk ook erg leuk!!..

    Zusje geniet er nog van!, En tot gauw!
    Hele dikke kussen!!! En knuffels!
    Hou Van Je..
    Kus Je Zusje =D

  • 08 April 2007 - 17:11

    Loes:

    Hey meis!
    Heb al lang niks meer van me laten horen,, dus bij deze:D
    Nogmaals gefeliciteerd;)
    Hopelijk haal je je rijbewijs snel:D
    Over 1,5 maand ga ik ook beginnen, dan ben ik ook eindelijk 18!!!
    lijkt me idd wel raar voor je om je verjaardag ineens zonder Charlotte te vieren :O
    hey meis ik spreek je nog:)
    xxxxx en heeeeel veel liefs,
    Loes

  • 11 April 2007 - 18:42

    Julia:

    Hey Meis,

    had je pas nog gesproken en wist dit al maar leuk hey!
    We moeten snel iets afspreken dat ik naar jou kom of jij hier heen komt als je terug bent! Heb je ook al een jaar moeten missen;)
    Nog even lekker genieten deze 2 maanden ben ik ook aan het doen! Mijn paps en mams zijn er over een maandje al. Tijd gaat zo snel meis..

    Liefs Juul

  • 12 April 2007 - 13:49

    Mam:

    Hallo meissie ,

    hoe gaat het er mee? Weer hier is zomers, 25 graden morgen en in het weekend. Hoop dat je ook dit weer hebt als je gaat kamperen met de family. Six Flags, Altanta, suuuperrrrrr. Veel plezier. O ja, Alexander heeft een dochter en als ie nog geen naam heeft, Julia is een hele mooie naam. Je hoort het nog wel.


    xxxx mam xxxxxx hvj xxxxxxxxx

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Een jaar high school in Amerika!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2007

The beach

14 Juni 2007

Graduation!

13 Juni 2007

Class day

01 Juni 2007

Afs Orientation and Mother's Day

30 Mei 2007

A wedding
Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 117899

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: