AFS Orientatie - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu AFS Orientatie - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

AFS Orientatie

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

26 Februari 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee Luitjes

Iedereen weer bedankt voor de reacties. Hier dan eindelijk weer een berichtje.

Maandag was een normale schooldag met wat tests. De softball conditie training was weer afegelast. ‘s Avonds zijn we naar een basketball game geweest van Adam.
Dinsdag ben ik na schooltijd met Jessica J. naar de batting cages geweest. Daarna hebben we samen met haar vriendje Micheal was bij Hardee’s gegeten voordat we naar de basketball game gingen. Het was een goede game want het was tegen onze grote enemy Shelby County high school.
Woensdag. Na school hadden we weer geen conditie training maar gewoon een meeting. Hier vertelden ze ons about de tryouts van volgende week. Spannend..
Donderdag was een lekkere dag na schooltijd had ik verder niets dus lekker naar huis en wat relaxen.
Vrijdag hadden we ‘s avonds weer een basketball wedstrijd.
Zaterdag. De dag van de AFS orientatie! Vroeg op en onderweg ontbijten bij Chick-fil-a. En daarna op een parkeerplaats in Hoover wachten totdat iedereen eris. In een auto gingen we naar het Space and Rocket Center in Huntsville waar we de andere AFS studenten weer zien. Onderweg kon ik lekker de heletijd Nederlands praten met Roland (afs student in Moody, AL). Deze keer hadden we een grotere groep AFSsers dus dat was wel erg leuk. We waren met Arnaud (Zwitserland), Kei (Japan), Gudrid (Farao Islands), Mathias (Denemarken), Bastian (Sweden), Hanne (Noorwegen), Emir (Turkije) en Roland. Eerst gingen we een klimwand beklimmen en daarna naar buiten waar we in een ding gingen die heel snel rond draait waardoor je veel G op je lichaam hebt, heel cool. Er was ook een attractie die je in de lucht schiet (zoals die in Six flags). In beide zijn we heel vaak geweest. Verder hebben we nog even rond gelopen in het Space center zelf. De lunch hadden we daar. Waarna we de orientatie hadden. Na de orientatie konden we nog even wat rondhangen daar. Voor dinner gingen we eerst een heel eind rijden richting Hoover. We stopten bij een buffet restaurant. Hier ontmoeten we nog een AFSser Amanda (Noorwegen). Na het eten werden we door onze hostouders weer opgepikt op de parkeerplaats. Toen Miss Michelle me had opgehaald zijn we nog even naar Target geweest om kaarten te halen en wat andere dingen.
Zondag. In de ochtend natuurlijk weer naar de kerk en daarna lunch. Na lunch gingen we weer voor prom jurken kijken. Teon we thuis kwamen aten we wat en daarna weer naar de kerk.
Toen was de week al weer om! De tijd vliegt echt daarom duurd het ook zo lang voordat julllie weer wat van me horen!
Zeker blijven lezen en ik hoop dat ik jullie nu echt sneller wat kan laten horen!
Miss Jullie!!

Heel veel Liefs Julia
Love Y’all

• 26 Februari 2007 - 09:08

Milou:

Hey julia!!

Wat leuk om weer wat van je te horen! Die AFS oriëntatie lijkt me echt super... vooral ook omdat je weer even Nederlands kon praten!
    Heel veel plezier nog en succes op school, wij hebben nu een weekje vakantie!

Groetjes Milou

• 26 Februari 2007 - 16:21

Patty:

hej lieverd..
    leuk dat je weer berichtje hebt gezet. Leuk wel weer dat je ook een nederlandse tegenkwam, kun je je nederlands ook weer op peil houden. Ik zelf, net als charlotte, heb geen vakantie:( maar stage, 5 dagen achter elkaar van 7 tot 4 in Hengelo :O dus ff uurtje reizen erbij. Maar vind het wel leuk. Hoop dat je mijn kaartje ontvangt. dan geef je wel ff een gil he:) zoals gewoonlijk jaloers op basketbal. als je promdress hebt, stuur je foto?? naar mail ofzo:) wil wel weten. en anders zie ik het wel op deze site. Nou nog veel plezier. Mis jou ook!! Dikke kuss Patty

• 27 Februari 2007 - 08:29

Michiel:

heeej zusje (K) zo te zien heb je het weer heel leuk. ik heb nu vakantie:D NOG MAAR 1 dag en dan ben je jarig al l8 !! :P ik denk dat je dan zelf wel belt of.... maar ja ik heb je lang niet meer gesproken :( maar da komt wel goed. nog heel veel plezier (K)(L)
    hvj
    je broertje

• 27 Februari 2007 - 19:29

Elroy:

Heey Juul !

Alles goed ?
    Leuk hoor die AFS Oriëntatie !
    Byna 18 jaar !
    Alvast gefeliciteerd !

Kus
    Elroy

• 27 Februari 2007 - 19:33

Thea Faijdherbe:

Dag Julia,
    Wij willen je van harte feliciteren met je 18e verjaardag, een belangrijke leeftijd, nu mag je autorijden EN stemmen!
    Als wij het zo lezen gaat het je goed en gaat de tijd snel voorbij, voordat je het weet ben je weer terug.
    Veel groetjes van ons allemaal,
    Martin, Thea, Kimberley en Lindsay.

• 28 Februari 2007 - 06:56

Papa:

:):):):):):):)HAPPY BIRTHDAY::):):):):):)

• 28 Februari 2007 - 07:36

Marian:

Lieve Julia,
    Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!!!!!!!!
    Maak er een hele fijne dag van. Je zult vast wel en hoop cadeautjes en kaarten vanuit nederland kijgen.
    Wij drinken vanavond wel een wijntje op jou en Charlotte.
    Dikke kus van ons allemaal.

Martin en Marian

• 28 Februari 2007 - 11:07

Milou:

Hey Julia!!
    Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!! Een hele fijne dag, en ook voor Charlotte een fijne verjaardag!:D

Groetjes Milou

• 28 Februari 2007 - 16:11

Tante Ineke:

Hallo Julia

Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag.
    Wat een leuke site heb je.
    Nog maar een paar maandjes en dan ben je weer in ons kleine landje. Ik hoop je dan heelsnel te zien en alle verhalen te horen en foto's te zien.
    Heel veel plezier vandaag en je hoort nog wel van ons.
    Kus

• 28 Februari 2007 - 16:20

Patty:

hej lieverd..
    van harte gefeliciteerd!!!
    18 jaar. Volwassen. hoop dat je mijn kaartje hebt ontvangen :)

maak er een mooie dag van.

kuss patty

• 28 Februari 2007 - 16:41

Stefanie & Fam.`:

Aaaahh lieverd!
    gefeliciteerd met je 18e verjaardag! autorijden mag je al in de USA maar nu ook in nederland hahaha.
    fijne dag, ook voor charlotte.
    groeten uit het koude zuiden.
    Stefanie, maurice, marja en herman.

• 28 Februari 2007 - 16:50

Papa:

:):):):):):):)HAPPY BIRTHDAY::):):):):):)

• 28 Februari 2007 - 18:47

Mam:

hallo schat,

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 18e VERJAARDAG :):):):):)

Wel gek hoor, een in de usa en een in Nederland.Vier het maar goed en als je terug komt vieren we het hier nog eens samen.

xxxxxxx mamxxxxxxxhvj xxxxx

• 28 Februari 2007 - 20:02

Stef,Thijs,Sophie +:

Julia, Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!

• 28 Februari 2007 - 20:36

Juul:

Heeey Meisjee

nog maals proficiat! Heb je al gemailt maar nog een keertje hier!
    Maak er een super dag van en ik spreek je snel weer

Liefs Juul

• 01 Maart 2007 - 11:10

Sanne:

Hey Julia,
    bevalt het nog steeds daar?
    af en toe kijk ik op je site en lees ikje verhalen..
    leuke tijd voor je.. :)
    ik zag dat je jarig bent geweest?
    Nog gefeliciteerd!!:)
    Liefs van Sanne

• 01 Maart 2007 - 13:46

Charlotte:

Haaaaaj Julia!

Nogmaals:
    GEFELICITEERD!!!:D:D:D:D:D
    Je eerste verjaardag zonder mij!!:(
    Ik vond het niet zo leuk, alleen jarig zijn..:( Ik mis je nu wel hoor!!
    Je had me aan de telefoon nog niet echt iets over de AFS orientatie verteld!. Hardstikke leuk! Is het niet raar om in eens weer veel Nederlands te praten met Roland?

Kijk je even of het lukt met de foto's enzo?? Miss dat je binnenkort weer nieuwe erop kunt zetten, mocht de über slome PC het toelaten.. Haha:P

Spreek je snel weer,
    Trouwens, mail me even hoe je verjaardag verder was.
    We blijven mailen!

HOU VAN JE!!:D:D:D:D:D
    Dikke Kus, Charlotte (18)(H)

• 01 Maart 2007 - 18:48

Lindsay:

hee Julia!
    heb het net al via msn gedaan.. maar ik doe het nog een keer:)
    heel erg gefeliciteerd met je 18e verjaardag!!
    ( En charlotte natuurlijk ook!)
    Nou nog fijne weken in Amerika!
    x Lindsay

• 01 Maart 2007 - 21:07

Roelof:

Ben wel een beetje jaloers op je met al die leuke dingen die je doet.
    Heb je een leuke verjaardag gehad zonder de family?
    Ben een dagje te laat, maar nog van harte.

Liefs en dikke kus
    Roelof

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een jaar high school in Amerika!