Shop till you drop - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu Shop till you drop - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Eekelen - WaarBenJij.nu

Shop till you drop

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

27 April 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey peepz,

Maandag natuurlijk was prom het gesprek van de dag iedereen had verhalen en roddels. Maar alle seniors hadden cap and gown pictures in de morgen. Het duurde de eerste twee uur dus miste we mooi de eerste twee uur van school. En zo konden we ook nog even over prom praten enzo. Dat was allemaal gezellig. De dag was verder vol prom verhalen. Natuurlijk gingen mensen stiekem naar feesten en alcohol omdat ze dat allemaal spannend vinden omdat dat hier illegal is. De drinking age is 21 dus als er een keer ergens alcohol is zijn ze echt aan het zuipen om dronken te worden. En als ze dan dronken zijn geweest scheppen ze daarover op heel grappig en ze praten er ook met iedereen over. Ohja ik denk dat ik dat nog nooit verteld heb maar ik zit hier in een klein dorp. Als je een geheim hebt in dit dorpweet iedereen het de volgende dag. Iedereen hier weet alles over iedereen, en vooral kerken en school helpen hier erg aan mee. Maargoed, na school hadden we weer een baseball game die we weer hadden gewonnen. Ik hoefde deze game niet te werken dus ben ik gewoon gaan kijken en heb ik andere diamond dolls geholpen.
Dinsdag, was een normale dag en nog steeds veel gepraat over prom met meer nieuwtjes. Die had het met die uit die ging naar een feest enz enz. Na schooltijd toen de bus me naar huis had gebracht heb ik Juultje (afs student in New Jersey) gebeld. We hadden het over vanalles en het blijkt wel veel hetzelfde te zijn ondanks het zo ver weg is. Maar het grootste verschil is dan toch wel de kerk. Voor mij (ik denk ook voor haar) was het wel een lekker gevoel te horen dat zij het zelfde mee maakt en de zelfde gevoels over vanalles heeft zoals de heimwee.
Woensdag was niet bijzonder alleen savonds na de kerk wat nu voor mij eigenlijk ook niet bijzonder is omdat ik elke zondag zowiezo in de ochtend na de kerk ga en meestal ook savonds en ik ga ook bijna elke woensdag avond. Dat is hier trouwens heel normal veel mensen van mijn school gaan naar de kerk maar niet allemaal naar Calera Baptist waar wij naar toe gaan.
Donderdag. Vandaag had ik een slechte dag. Ik wist zelf eigenlijk niet goed waarom. En dan kom ik thuis na school en dan heb ik geen sleutel en Ashley besloot meteen naar de baseball game te gaan vanuit school. Dus ik stond voor een dichte deur. Ik had gewacht op miss Michelle die er gelukkig al naar 20 min was. Ik was wel weer homesick vandaag en verdrietig misschien ook wel omdat Elisabeths broer haar vanaf vandaag voor een week ging bezoeken. Dus miss Michelle nam me mee naar een goede ijs winkel en kocht voor mij en haar een heerlijk ijsje. Dat maakt me natuurlijk wel beter voelen. Dat was echt heel lief en ik was meteen al vrolijker. En bezig zijn is een goed middel en we zijn daarom ook naar de baseball game gegaan tegelijkertijd was er ook een softball game waar ik ook even heb gekeken.
Vrijdag. Vandaag was het gesprek Mollys surprise birthday party. Allemaal een beetje sneaky omdat ze het natuurlijk niet mocht weten. Verder ging het school leven door en had ik een test in Economics en een quiz in Spanish. Na schooltijd heb ik wat cadeautjes voor Molly gehaald en daarna werd ik door Mallory opgehaald en gingen we naar een Mexicaans restaurant in Alabaster. Toen alle mensen er waren waren we met zn 20gen. Toen Molly binnen kwam riepen we Happy Birthday en ze was helemaal verrast want ze wist er niets van. Hier hebben we lekker gegeten en veel gepraat en lol gehad. Daarna wilden we allemaal niet naar huis en zijn we daarom maar een beetje rond gaan rijden. We gingen helemaal naar Hoover, de bioscoop de Rave, om te kijken wie er allemaal waren. We hadden de ramen naar beneden en zaten Mallory en ik tegen gewoon random mensen te praten enzo echt super grappig. Daarna bracht ze me naar huis.
Zaterdag. Het was de spring shopping dag! Leuk leuk. Omdat ik leuke nieuwe spring/zomer kleren nodig had gingen we shoppen. Eerst gingen we naar verschillende losse winkels, toen naar Alabaster, daarna naar the summit en toen was het tijd voor de mall! Aan het einde van de dag had ik nieuwe polo shirts, een nieuwe bikini, a pair of Bermuda shorts, wat tank tops en twee paar slippers. Ik ben dus helemaal klaar voor spring break en het lekkere weer, wat het nu eigenlijk ook al wel is.
Zondag. Op de zondag voor easter hebben zee en speciale service. The lords last supper ofzoiets.. en dan praten ze daar over en dan krijg je een beetje soort van brood (heeft dan ook weer allemaal een speciale naam die ik natuurlijk al weer vergeten ben(A)) en wat druivensap (ofzo, wat dan de wijn moet voorstellen). Het was allemaal erg bijzonder en zo leerde ik ook weer wat nieuws. Voor lunch gingen we naar the Fishmarket waar ik geen fish ging eten maar kip haha(A), want ik lust geen fish. Toen we weer thuis kwamen van de lunch zijn we allemaal maar even naar bed gegaan voor een nap omdat we nog moe waren van het shoppen de dag ervoor. Maar we zijn savonds nog wel naar de kerk gegaan.

Dat is het dan al weer denk ik. Zo als je merkt probeer ik deze keer echt de berichten er snel achter elkaar op te zetten. Ik vind het nog wel altijd leuk als ik reacties krijg op mijn verhalen! Thanks.

Liefs Julia!

  • 27 April 2007 - 15:27

    Nadia..:

    hee sjikkiej..!
    De 2e reactie van vandaag..!:P
    en de 1e bij dit berichtje..(H)

    Jullie gaan echt ontzettend vaak uit eten of niet..? is dat normaal in america..?
    want eiglijk doen wij dat bijna nooit..> of is DAT niet normaal..;)

    Achja.. weet het ook niet ..
    spreek je snel..!

    Kusss

  • 27 April 2007 - 16:16

    JG:

    haha natje jah dat viel mij ook al op jah! ze eten weinig thuis volgens mij hoest daar dan? kheb laatst nog wel met ashley gepraat op je msn was wel grappig!!

    eaj spreek jou!

    (K) JG

  • 27 April 2007 - 16:54

    Patty:

    hej meid, je bent nu wel snel ja met berichtjes;) altijd leuk! en wij gaan ook in vakantie uit eten, zoals jij daar altijd(wat nadia ook zei:P)en fish is gezond hoor:P vonden ze het niet raar dat jij allang drank mocht hier in NL? dat ben jij ja wel gewend namelijk,
    nja.. heb je kaartje al gekregen?
    wacht op je volgende bericht met spanning!!
    dikke kus patty

  • 28 April 2007 - 11:10

    Ilja:

    Wat leuk dat we nu meerdere berichten krijgen.
    Wat maak jij veel mee zeg:O
    Vaak naar de kerk maar ook vaak naar een restaurant!!
    En natuurlijk weer lekker shoppen:D
    Super leuke dingen gekocht.

    Succes weer op school.
    KusKus

  • 28 April 2007 - 16:27

    Mamma & Charlotte:

    Haaaaj Julia!!
    Wat een leuke week heb je achter de rug! Lekker veel gedaan! En nog meer geshopt?? Hoe ga je dat allemaal meenemen? Had je nieuwe kleren nodig? Haha.
    Wij zijn nu in Cyprus, Turkije en vliegen morgen naar Antalya. Het is hier wel lekker weer en we krijgen al een aardig kleurtje. We hebben ook al veel gezien en veel gelopen. Morgen watervallen en dan alleen nog maar ZONNEN!!(H)
    Hele dikke Kussen uit Turkije!!!
    We Houden van Je!
    Xx Mamma en Charlotte

  • 29 April 2007 - 07:57

    Papa:

    Hoi Lieve schat,

    Je moeder in Turkije en ik met je broer Michiel in Nederland en jij in de VS!! Familie is aardig verspreid over de wereld:):) Je vermaakt je nog steeds prima lees ik wel. Goed zo. Wij zijn al volop bezig de reis voor te bereiden. Ook het shoppen gaat je nog goed af. Moeten in plaats van gewone koffer, maar hutkoffer meenemen voor al die spullen die je inmiddels hebt aanheschaft;)
    Hier is alles ok. Lekker warm en zonnig en morgen gaan we op visite bij de koningin:);)

    Liefs en kussen

    Papa

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Een jaar high school in Amerika!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2007

The beach

14 Juni 2007

Graduation!

13 Juni 2007

Class day

01 Juni 2007

Afs Orientation and Mother's Day

30 Mei 2007

A wedding
Julia

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 117904

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 December 2010

My nuwe avontuur

25 Mei 2009 - 01 Juli 2009

From the Big Apple to Alabama

08 September 2006 - 22 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: